نمایش «دنیای کودکانه ما» که تلفیقی از نمایش‌های سنتی ایران با محوریت پهلوان‌ کچل است‌، در «کارناوال جهانی تئاتر عروسکی» که امسال در بانکوک برگزار می‌شود، اجرا خواهد شد.

پایگاه خبری تئاتر:  این نمایش به نویسندگی و کارگردانی حامد زارعان و به صورت یک اثر خیابانی در این جشنواره اجرا می‌شود.

زارعان همچنین در کنار این نمایش، اثر دیگری را با نام«رومئو و ژولیت» و به مناسبت تولد شکسپیر، در همین جشنواره اجرا می‌کند.

این نمایش نیز با مدت زمان پنج دقیقه و به صورت یک اثر محیطی در این جشنواره اجرا خواهد شد.

«کارناوال جهانی تئاتر عروسکی» هر سال در یک کشور برگزار می‌شود. در این دوره از این رویداد، 120 گروه مختلف از 80 کشور به رقابت‌ با یکدیگر می‌پردازند.

این جشنواره 9 تا 21 آبان ماه در بانکوک برگزار می‌شود که طی آن آثار نمایشی در قالب نمایش‌های صحنه‌ای، خیابانی ‌، محیطی‌، ویدئو آرت و کارگاه‌های آموزشی اجرا می‌شوند.

این کارناوال کاملا رقابتی است و حتی بخش کارگاه‌های آموزشی هم به صورت مسابقه‌ای برگزار می‌شود و شرکت کنندگان در این کارگاه‌ها، محتوای هر کارگاه را داوری می‌کنند.

دوره‌های پیشین این جشنواره در قزاقستان‌ ، اندونزی‌ و ... برگزار شده بود و امسال ششمین دوره آن در تایلند با اجرای آثاری از کشورهای آمریکا‌، لهستان‌، هلند‌، پرتقال‌، آلمان‌، انگلیس‌، ایتالیا‌، نروژ‌، برزیل‌، شیلی‌، ژاپن،‌ تونس‌، بلغارستان‌، کره جنوبی‌ و... برگزار می‌شود.

نمایش «دنیای کودکانه ما» نوشته و کار حامد زارعان است که با بازی مریم خاکسار تهرانی‌، رضا بهرامی‌، شهرام نجاتی‌، کمیل شهسواری‌، مجید رحمتی‌، مینووش رحیمیان‌ و حامد زارعان اجرا می‌شود.

طراح فضا و لباس این نمایش مریم خاکسار تهرانی است و طراحی و ساخت عروسک‌های آن را هانیه زحمت‌کش و حامد زارعان برعهده دارند.