بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران شامگاه شنبه ۱۹ تیر و در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر برگزیدگان خود را معرفی کرد.

پایگاه خبری تئاتر: مراسم اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران شامگاه شنبه ۱۹ تیر در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر برگزار و برگزیدگان این دوره از جشنواره معرفی شدند.

این مراسم با اجرای کیوان ساکت اف قرار بود ساعت ۱۸ برگزار شود ولی با حدود ۱ ساعت تأخیر برگزار شد و کاندیداهای بخش های مختلف جشنواره با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن سمندریان حضور پیدا کردند.

مجتبی جدی دبیر بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران در ابتدای این مراسم با تشکر از همه دانشجویان و همکاران این دوره از جشنواره، گفت: از همه کسانی که بعد از وقفه ایجاد شده دست به دست هم دادند تا چراغ این جشنواره روشن بماند، تشکر می کنم. می دانم که دانشجویان برای رساندن کارهای شان به این جشنواره چقدر سختی کشیدند، در شرایط دشواری تمرین کردند و امیدوارم کم و کاستی ها را بر من ببخشند.

در این مراسم مجتبی جدی از چاپ مجموعه نمایشنامه های ۴ دوره از جشنواره از دوره ۲۰ تا ۲۳ این رویداد توسط نشر «مات» خبر داد.

برگزیدگان جشنواره تئاتر دانشگاهی

سپس محمدهادی عسکری مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز به ایراد سخنانی پرداخت و گفت: امیدواریم همه کمک کنیم تا این رویداد در سپهر دانشگاهی ایران بدرخشد. امروز روز فرخنده ای است و ما وامدار مهرورزی و صبوری همه دانشجویان و همراهان جشنواره هستیم.

وی اظهار کرد: در تئاتر دانشگاهی تکامل شخصیتی صورت می گیرد تا ما نسبت به هویت جامعه مان بی تفاوت نباشیم. اگر این تئاتر آرمان ساز است به جهت جریان سازی آن در فضای تئاتری کشور برمی گردد. انشاءالله بتوانیم در اولین فرصت دبیرخانه ثابت جشنواره را راه اندازی کنیم.

در برخی مقاطع مراسم اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی مجری مراسم و همچنین برخی از دانشجویان حاضر در مراسم از سید محمد مساوات به عنوان دبیر جشنواره بیست و چهارم تئاتر دانشگاهی نام می بردند.

در بخش نهایی مراسم اختتامیه جشنواره نیز جوایز برگزیدگان بخش های مختلف این دوره با حضور اعضای هیأت داوران هر کدام از بخش ها اهدا شدند.

گزارش تصویری- اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی

نوید محمدزاده از اعضای هیأت داوران بخش مسابقه صحنه ای جشنواره بیست و سوم قبل از معرفی برگزیدگان این بخش گفت: ما در این رویداد دلی رای دادیم و سعی کردیم نتایج به حق باشد. نه فریب شلوغ کاری را خوردیم نه اینطور بود که ساده بودن برخی از کارها را نبینیم اما مهم این بود که دوره بیست و سوم با حضور تماشاگران برگزار شد و این مهم است.

برگزیدگان جشنواره تئاتر دانشگاهی

هادی حجازی فر دیگر عضو هیأت داوران بخش صحنه ای بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران نیز قبل از اهدای جوایز گفت: به جان فرزندم هامون که عزیزترین فرد زندگی من است، قسم می خورم که ما ساعت ها تا صبح با یکدیگر برای داشتن انتخاب های خوب و عادلانه بحث و بررسی کردیم. طبعا نظرمان مبرا از اشتباه هم نیست اما این نتیجه نظر ما است و می تواند متفاوت از سلیقه یک گروه دیگر هم باشد.

برگزیدگان بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران به شرح ذیل معرفی شدند:

بخش عکس، پوستر، ماکت و اسکیس صحنه

عکس: لوح تقدیر و جایزه نقدی: آیناز فرهادی برای نمایش «ساختن» و ردریک آراکلیان برای نمایش «سنتز»
تندیس و جایزه نقدی: فائزه کرم نوری برای نمایش «پاپ ژپتو»

پوستر: لوح تقدیر و جایزه نقدی: مریم نادری برای نمایش «ساختن» و سید مهدی موسوی برای نمایش «هملت»
دیپلم افتخار و جایزه نقدی: محمدعلی فقیهی برای نمایش «مورچه‌ها»

ماکت: لوح تقدیر و جایزه نقدی: حسین کاظمی برای نمایش «هملت» و ژاسمین قائمی پور برای «خانه عروسک»
دیپلم افتخار، تندیس و جایزه نقدی: مهسا اسمعیل زاده برای نمایش «جن زدگان»

اسکیس صحنه: لوح تقدیر و جایزه نقدی: مهدیه عزیزمحمدی برای نمایش «آتش سوزی ها»
دیپلم افتخار و تندیس: کیمیا فتاح الجنان برای نمایش «ستوان اینیشمور» و کیمیا توکل نیا برای نمایش «ریچارد سوم»

برگزیدگان جشنواره تئاتر دانشگاهی

بخش ترجمه: لوح تقدیر و جایزه نقدی: یاسمن رسولی و محمد اوحدی حائری برای نمایشنامه «گلوریا و شاهزاده هامبورگ»
در این بخش هیات داوران هیچ یک از آثار را شایسته دریافت تندیس ندانست.

بخش پژوهش (جایزه ناظرزاده کرمانی): تندیس جشنواره: محمد اوحدی حائری برای مقاله «تئاتر، ایدئولوژی و پیوند آن با واکنش اجتماعی»
دیپلم افتخار و جایزه نقدی: علیرضا طاهری برای مقاله «کارگردان طعم اجرا را بیرون می کشد»

بخش نمایشنامه (جایزه اکبر رادی): لوح تقدیر و جایزه نقدی: ارژنگ طالبی نژاد برای نمایشنامه «تنهاترین ماهی اقیانوس»
دیپلم افتخار و تندیس جشنواره و جایزه نقدی: مصطفی فراهانی برای نمایشنامه «شب»

گزارش تصویری- اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی

بخش «زیستن در شهر»: لوح تقدیر و جایزه نقدی: مریم خلیلی برای نمایش «هفت تا نه و نیم»، امید بیگی برای نمایش «qrcode»، سحر یوسف زاده برای نمایش «بایگانی»، علیرضا خسرو آبادی برای نمایش «نمایش و فرزندان او»، آرش حیدری برای نمایش «جای خالی»، تینا یونس تبار برای نمایش «parhesia»، وهاب ناصری منش برای نمایش «اینطور»، ندا تسلیمیان برای نمایش «مصادره به مطلوب»، مینا رمضانی و مونا تشکری نیا برای نمایش «خودم را اینگونه می شمارم»، فربد پاریاب زادگان برای نمایش «افتاده»، تارا یونس تبار برای نمایش «آواز سینه سرخ سینه بر سیخ»

بخش تجربه‌های اجرا: لوح تقدیر و جایزه نقدی: محمدرضا دهقان برای نمایش «بی در کجا»
دیپلم افتخار و تندیس جشنواره: حسین قاسمی هنر برای نمایش «سایکوسیس»، فرزانه جعفرنیا برای نمایش «همانند»

بخش طراحی گریم: هیات داوران با احترام به طرح گریم نمایش «پاپ ژپتو» هیچ اثری را شایسته قدردانی ندانست.

بخش طراحی موسیقی: لوح تقدیر و جایزه نقدی: مهدی زمانی برای نمایش «ساختن»

بخش طراحی نور: لوح تقدیر و جایزه نقدی: نیلوفر نقیب ساداتی و محمدرضا رحمتی برای نمایش «پاپ ژپتو»
دیپلم افتخار و تندیس جشنواره: مهران کریمی برای نمایش «کریم»

برگزیدگان جشنواره تئاتر دانشگاهی

بخش طراحی لباس: دیپلم افتخار و تندیس جشنواره: محمد مهری برای نمایش «پاپ ژپتو»

بخش طراحی صحنه: لوح تقدیر و جایزه نقدی: پوریا اخوان برای نمایش «برنده سهمی نمی برد»
دیپلم افتخار و تندیس جشنواره: سیدمهدی موسوی برای نمایش «هملت»

بازیگری زن: رتبه اول: مرجان اتفاقیان برای بازی در نمایش «بعد از افتادن»، رتبه دوم: نگین فیروزمنش برای بازی در نمایش «سرگذشت یک فعل»، رتبه سوم : آوا تدین برای بازی در نمایش «هملت»

بازیگری مرد: رتبه اول: تندیس و جایزه نقدی امیرحسین بریمانی برای بازی در نمایش «شب شک»، رتبه دوم: سپهر تهرانچی برای بازی در نمایش «بعد از افتادن»، رتبه سوم: پیمان محسنی برای بازی در نمایش «فریاد خاموش» و احسان معجونی برای بازی در نمایش «هملت»

بخش نمایشنامه: رتبه اول: محمد اوحدی حائری، نگین فیروزمنش، شیده غفاریان، سینا شیبانی برای نمایشنامه «سرگذشت یک فعل»، رتبه دوم: روزبه کاظمی برای نمایشنامه «بعد از افتادن»، رتبه سوم: شهاب رحمانیان و پرنیا شمس برای نمایشنامه «home»

کارگردانی: رتبه اول: حسین حسینیان برای نمایش «بعد از افتادن»، رتبه دوم: محمد اوحدی حائری برای نمایش «سرگذشت یک فعل»، رتبه سوم: محمود حیدری و امیرحسین بریمانی برای نمایش «شب شک»

برگزیدگان جشنواره تئاتر دانشگاهی

هیات داوران در این بخش تصمیمی بر معرفی کار برگزیده نداشت اما یک جایزه ویژه بر اساس آرای هیات داوران به نمایش «آسفالت کاران» به کارگردانی امین موحدی پور تعلق گرفت.

طبق اعلام امیرحسین حریری از اعضای هیأت داوران بخش صحنه ای بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران و مدیر مرکز تئاتر مولوی، ۱۰ اثر به انتخاب هیأت داوران برای اجرای عمومی در مرکز تئاتری مولوی معرفی می شوند.

گزارش تصویری- اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی