پریزاد سیف قصد دارد نمایش «خوشدلان» را بعد از پایان شرایط کرونایی تئاتر با حضور سعید پورصمیمی روی صحنه ببرد؛ اثری با فضای طنز که توسط پورصمیمی در حال نگارش است.

پایگاه خبری تئاتر: پریزاد سیف بازیگر و کارگردان تئاتر که پیش از این نمایش «آواز قو» را با حضور سعید پورصمیمی به صحنه برد، درباره تولید و اجرای اثری جدید با حضور این بازیگر مطرح تئاتر ایران بگفت: نمایش «خوشدلان» توسط آقای سعید پورصمیمی در دست نگارش است و هنوز به پایان نرسیده و به طور کامل نوشته نشده است. «خوشدلان» اثری کمدی است که اولویت ما برای تولید و اجرا است.

وی تأکید کرد: معتقدم با توجه به زمانه ما و شرایطی که به دلیل کرونا بر جامعه حاکم شده، برای کم کردن بار سختی‌ها و مشکلات از دوش مردم اجرای آثار کمدی و طنز بر صحنه تئاتر می‌تواند تأثیرگذار باشد.

سیف درباره مکان مورد نظر برای اجرای نمایش «خوشدلان» اظهار کرد: باید متن کامل شود تا تصمیم بگیریم کدام سالن برای اجرا مناسب است ضمن اینکه شرایط نیز در انتخاب سالن تأثیرگذار خواهد بود و اینگونه نیست که حتماً در سالنی که مدنظر داریم بتوانیم نمایش را اجرا کنیم.

این هنرمند عرصه تئاتر درباره دیگر متون مدنظر برای اجرا، گفت: آقای پورصمیمی نمایشنامه «هوای بی دود» را توسط انتشارات گویا منتشر کرده است. متن موضوعی انتقادی به از بین رفتن کشاورزی و دامداری سنتی در دنیا و استفاده بی رویه از منابع طبیعی و آلودگی هوا و زیست محیطی دارد که در سایه سیاست‌های غلط و آگاهانه رؤسای حکومت‌های مختلف در جهان رخ داده است.

وی توضیح داد: «هوای بی دود» در ۲ شهر که می‌تواند هر شهر یا کشوری در جهان باشد رخ می‌دهد؛ یک شهر مهد کشاورزی و شهر دیگر مهد صنعت. این ۲ شهر که در تقابل با هم قرار دارند تصمیم می‌گیرند با هم دوست شده و با هم پیش بروند اما این امر باعث بروز اتفاقاتی عجیب می‌شود.

سیف نحوه پرداختن به موضوع «هوای بی دود» و نحوه پیش رفتن قصه را از ویژگی این نمایشنامه سعید پورصمیمی ذکر کرد.

این کارگردان تئاتر در پایان سخنان خود درباره برنامه ریزی برای اجرای «هوای بی دود» تأکید کرد: این نمایشنامه هم در برنامه ریزی اجرایی ما مدنظر قرار دارد ولی اولویت اول برای اجرا نمایش «خوشدلان» است.


منبع: خبرگزاری مهر
نویسنده: فریبرز دارایی