نمایش فیلم «قهرمان» پس از اولین نمایش در کن، با تشویق چند دقیقه ای و ایستاده حاضران در سالن گرند لومیر کاخ جشنواره کن همراه شد.

پایگاه خبری تئاتر: «قهرمان» که چهارمین حضور اصغر فرهادی کارگردان ایرانی را در جشنواره کن رقم زده، اولین نمایش خود را در بخش رقابتی این رویداد سینمایی به عنوان یکی از نامزدهای نخل طلا تجربه کرد و مشاهدات اولیه از استقبال مخاطبین و منتقدان از این فیلم فارسی زبان حکایت دارد.

طبق سنت جشنواره فیلم کن، پس از پایان نمایش حاضران در سالن گرند لومیر جشنواره کن برای چند دقیقه بصورت ایستاده اصغر فرهادی و عوامل این فیلم را مورد تشویق قرار دادند.

فرهادی در سخنانی کوتاه ضمن تشکر از برگزارکنندگان جشنواره کن برای برپایی این رویداد سینمایی در شرایط کنونی و همه گیری ویروس کرونا گفت: این اولین بار است که فیلم را در میان این تعداد زیاد از مخاطبان تماشا می کنم و این به دلیل سازماندهی خوب جشنواره است.

او همچنین از تشویق حاضران در سالن تشکر کرد و آن را بسیار بامعنا توصیف کرد.

فیلم «قهرمان » در ادامه روز (۱۴ جولای، ۲۳ تیر) ساعت ۱۱:۳۰ بار دیگر در سالن اصلی "گرند لومیر" کاخ جشنواره، ۱۵ جولای (۲۴ تیر) ساعت ۱۲:۳۰ در سالن Screen X مجموعه سینمایی جدید CINEUM و در نهایت ۱۶ جولای (۲۵ تیر) ساعت ۸:۳۰ در سالن «SALLE DU SOIXANTIÈME» جشنواره کن نمایش خواهد داشت.

فیلم «قهرمان» با مدت زمان دو ساعت و ۷ دقیقه، درباره شخصیتی به نام رحیم است که به دلیل عدم توانایی در پرداخت بدهی اش در زندان به سر می برد اما طی دو روز مرخصی در تلاش است، شاکی خود را با پرداخت بخشی از بدهی متقاعد به پس گرفتن شکایت خود کند، اما اتفاقات آنگونه که برنامه ریزی شده پیش نمی رود.
در این فیلم امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی، سارینا فرهادی و جمعی دیگر از بازیگران که اغلب آنان چهره‌های جدید هستند مقابل دوربین فرهادی رفته‌اند و هایده صفی‌یاری نیز تدوین فیلم را بر عهده دارد.