کارگردان نمایش‌های «سوسک می‌شود» و «ماکوندو» اضافه کرد: خوب است سابقه هنرمندان ملاک تعیین دستمزدشان باشد صرف نظر از اینکه آن هنرمند در کدام ژانر تئاتری فعال است اما متاسفانه در شرایط فعلی، دستمزد یک کارگردان عروسکی حتی اگر از نظر سابقه کار، وضعیت مشابهی با کارگردانی که در تئاتر کار می‌کند، داشته باشد، دستمزدش کمتر از اوست و این تبعض‌ها غم انگیز است.

پایگاه خبری تئاتر: آزاده انصاری کارگردانی که بیشتر نمایش عروسکی اجرا می‌کند، با اظهار تاسف از کم‌توجهی به هنرمندان این رشته گفت: از آن جا که همیشه صنف ما کم‌تر مورد توجه قرار می‌گیرد، امیدوارم در تصمیمات جدید به هنرمندان عروسکی هم توجه کنند و یادشان باشد هزینه‌های تولید یک نمایش عروسکی بارها بیشتر از نمایشی است که با بازی بازیگر اجرا می‌شود و این واقعیت انکارناپذیری است،

او با اظهار تاسف از شرایط اقتصادی فعلی ادامه داد: در این وضعیت، گروه‌های عروسکی متحمل فشارهای زیادی می‌شوند. آنها باید هزینه‌های زیادی برای ساخت عروسک‌هایشان بپردازند تا بتوانند تمرین آثارشان را آغاز کنند.

کارگردان نمایش‌های «سوسک می‌شود» و «ماکوندو» اضافه کرد: خوب است سابقه هنرمندان ملاک تعیین دستمزدشان باشد صرف نظر از اینکه آن هنرمند در کدام ژانر تئاتری فعال است اما متاسفانه در شرایط فعلی، دستمزد یک کارگردان عروسکی حتی اگر از نظر سابقه کار، وضعیت مشابهی با کارگردانی که در تئاتر کار می‌کند، داشته باشد، دستمزدش کمتر از اوست و این تبعض‌ها غم انگیز است.

انصاری افزود: بیشتر نمایش‌های عروسکی با ترکیبی از عروسک و بازیگر اجرا می‌شوند. متاسفانه تا به امروز کارگردانی مثل من هرگز نتوانسته‌ام دستمزد شایسته آن بازیگران را بپردازم. در حالی که کارگردان دیگری در سطح کاری من که نمایش غیرعروسکی اجرا می‌کند، می‌تواند دستمزد بیشتری به همان بازیگران بدهد و همین موضوع باعث می‌شود که بازیگران تئاتر برای کار با گروه‌های عروسکی، تمایل چندانی نداشته باشند.

او با اشاره به دوسالانه بودن جشنواره تئاتر عروسکی خاطرنشان کرد: امیدوارم مدیران متوجه باشند این جشنواره دوسال یک بار برگزار می‌شود و گروه‌های عروسکی دو سال یک بار فرصت حضور دارند و در این میان تعداد انگشت شماری هستند که با تلاش و پیگیری خودشان موفق به اجرای عمومی آثارشان می‌شوند، همه اینها موضوعاتی است که باید در تعیین دستمزدها مورد توجه باشد.