سیامک صفری: از همه گونه های تئاتر باید حمایت شود. تئاتر به کمک دولت نیاز دارد.

پایگاه خبری تئاتر: سیامک صفری یکی از بازیگران باتجربه تئاتر که تجربه همکاری با کارگردان‌های مختلف را دارد، بستن قرارداد با گروه‌های نمایشی را در حد یک انقلاب توصیف کرد و گفت: متاسفانه در دولت قبلی، پشتیبانی از آثار نمایشی حذف شد و این در حالی است که تئاتر همواره به کمک دولت نیاز دارد. اینکه تئاتر روی پای خود بایستد، شعاری است که به بیراهه می‌رود و این‌گونه سیاست گذاری‌ها، در درازمدت برای تئاتر فاجعه آفرین خواهد شد.

بازیگر نمایش‌های «شکار روباه» و «والس مرده‌شوران» یادآور شد: تولید تئاتر ما زیاد نیست و بنابراین خوب است که برای حمایت از گروه‌ها شرط و شروطی لحاظ نشود زیرا وقتی تئاتری به صحنه می‌رود و می‌تواند به عنوان یک کالا خود را عرضه کند، باید از آن حمایت شود.

صفری با اشاره به انواع تئاتر همچون تئاترهای دانشجویی، آماتور، حرفه‌ای و ... تاکید کرد: هریک از این گونه‌ها متناسب با ظرفیت خود باید حمایت شوند. حتی نمایش‌هایی که در سالن های خصوصی مانند «مدرسه تئاتر سه نقطه» اجرا می‌شوند، نیز باید حمایت شوند چون درست نیست جوانان را به امان خدا رها کرد، زیرا گاه گروههای جوان برای شروع کار خود، نیازمند حمایت مالی اندکی هستند.

او در پایان صحبتش با تقدیر از اقدام معاون هنری در تصمیم‌گیری برای حل مشکل قراردادهای تئاتری گفت: این خبر برای ما خبر خوشی بود. آقای مرادخانی حرکت درستی را آغاز کرده و باید از او حمایت شود. البته خوب است نظرات و دیدگاه‌های هنرمندان مختلف تئاتر را هم جویا شود.


منبع: خبرگزاری ایسنا