نمایش «صدای آهسته برف» به کارگردانی جابر رمضانی و دراماتورژی محمد چرم‌شیر در تماشاخانه ایران‌شهر به صحنه می‌رود.

پایگاه خبری تئاتر:  این نمایش که تازه‌ترین اثر گروه نمایش «سوراخ تو دیوار» است، نوشته‌ی مشترک پیام سعیدی و جابر رمضانی است که با کارگردانی جابر رمضانی از اواخر مهر‌ماه اجراهای خود را در تماشاخانه ایران‌شهر آغاز خواهد کرد.

بازیگران این نمایش صادق ملکی ، افسانه ماهیان ، فربد فرهنگ و مریم نورمحمدی هستند و طراحی صحنه آن را شیما میر حمیدی انجام داده است.

جابر رمضانی کارگردان جوان این نمایش که پیش از این نمایش‌های «اسکیس» و «تیم شنا» را اجرا کرده است، به ایسنا گفت: «صدای آهسته‌ی برف» که نگارش آن 6 ماه به طول انجامیده است ، با نیم نگاهی به ایده‌ی نمایش‌ «بهمن» نوشته‌ی تونجر جوجن اوغلو است.

به گفته او، این نمایش داستان کلبه‌ای کوهستانی را روایت می‌کند که به دلیل برف سنگین، کوچک‌ترین صدایی در آن، باعث ایجاد بهمن خواهد شد و ما شاهد زندگی خانواده‌ای در این کلبه خواهیم بود.

جابر‌ رمضانی درباره‌ی این تجربه‌ خاص توضیح داد : «صدای آهسته برف» نمایشی برای دیدن است، نمایشی که در آن صدا به مثابه مرگ است، نمایشی که در آن مخاطب با تجربیات متفاوتی در حوزه‌ی زیبایی‌شناسی صدا و تصویر رو‌به‌رو خواهد بود.

او درباره‌ی همکاری با محمد چرم‌شیر در حوزه‌ی دراماتورژی این نمایش گفت: این دومین همکاری ما بعد از نمایش «اسکیس» با استاد محمد چرم‌شیر است. ایشان در طول نگارش متن ، لحظه به لحظه به ما مشاوره می‌داد و روزی که از ایشان خواستیم تا در اجرای این نمایش سخت نیز به کمک‌مان بیاید، با کمال میل قبول کرد و گفت :«من هیچ گاه شاگردانم را تنها نمی‌گذارم.»

جابر رمضانی و پیام سعیدی که هر دو موفق به کسب جایزه نمایش‌نامه‌نویسی اکبر رادی در دو سال پی در پی شده‌اند، اکنون این نمایشنامه را به صورت مشترک به نگارش در آورده‌اند.

رمضانی درباره‌ی این همکاری توضیح داد: پیام سعیدی از با استعدادترین نمایش‌نامه‌نویسان جوان ایران است ولی متاسفانه به دلیل دوری از ایران، کارهای زیادی را در اینجا از او شاهد نیستیم. من و پیام از طریق راه‌های ارتباطی آنلاین با هم پروژه را شروع کردیم و از اوایل تابستان امسال که پیام به ایران آمد، تقریبا هر روز درگیر نگارش این متن بوده‌ایم.

 این نمایش در ماه جون سال 2015 در فستیوال تئاتر ورشو در کشور لهستان روی صحنه خواهد رفت.

«صدای آهسته برف» از اواخر مهرماه تا پایان آبان ماه جاری در سالن استاد ناظرزاده تماشاخانه ایران‌شهر روی صحنه خواهد رفت.

جابر رمضانی دو نمایش قبلی‌اش، «اسکیس» و «تیم شنا» را که جزو برگزیدگان جشنواره تئاتر دانشگاهی بودند، در تالار مولوی اجرا کرده بود، اما در حال حاضر به دلیل تعمیرات این تالار، نمایش تازه خود را در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌برد.

این کارگردان جوان از همراهی مجید سرسنگی مدیر تماشاخانه ایرانشهر با گروه‌های جوان تئاتری قدردانی کرد.

دیگر عوامل نمایش «صدای آهسته برف» به شرح زیر هستند: محمد قدس (تهیه کننده )، رضا حیدری (طراح نور)، رها شیرازی و نیلوفر صدیق ( گروه کارگردانی) ، پویا پورامین (موسیقی) و محسن مهرانوری گرافیک این نمایش را عهده‌دار هستند.