مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری معاونت امور هنری وزارت فرهنگ گفت: در چهار سال اخیر حدود ۳۰ درصد به تعداد آموزشگاه‌های آزاد هنری اضافه شده است و یک هزار و ۹۴۳ آموزشگاه با دریافت مجوز فعالیت خود را آغاز کردند که این آموزشگاه‌ها باتوجه به ظرفیت ها و نیازهای استان ها و شهرهای مختلف راه اندازی شده اند.

پایگاه خبری تئاتر: علی اکبر صفی‌پور، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تعداد آموزشگاه‌های آزاد هنری به شش هزار و ۳۳۰ آموزشگاه رسیده است که در رشته های هنرهای تجسمی سه هزار و ۴۷۲، موسیقی دو هزار و ۷۸، خوشنویسی ۴۱۴، نمایش ۲۱۵ و هنرهای سنتی ۱۱۵ آموزشگاه است.

وی ادامه داد: در چهار سال اخیر حدود ۳۰ درصد به تعداد آموزشگاه‌های آزاد هنری اضافه شده است و یک هزار و ۹۴۳ آموزشگاه با دریافت مجوز فعالیت خود را آغاز کردند که این آموزشگاه‌ها باتوجه به ظرفیت ها و نیازهای استان ها و شهرهای مختلف راه اندازی شده اند و پراکندگی جغرافیایی مورد توجه بوده است و تعدادی از شهرها و مناطقی که نیاز به آموزشگاه آزاد هنری در آنها وجود داشته است، امروز دارای آموزشگاه هستند.

صفی پور گفت: در این دوره سامانه آموزشگاه‌های آزاد هنری نیز فعال شد که فرایند ثبت تقاضا و صدور مجوز را تسهیل و تسریع کرده است و از سوی دیگر ثبت اطلاعات دقیق و بروز آموزشگاه‌های آزاد هنری و تهیه بانک اطلاعات آموزشگاه‌ها در سامانه فراهم شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به مصوبه ۴۷۷ شورایعالی انقلاب فرهنگی با موضوع ضوابط تاسیس و نظارت بر آموزشگاه های آزاد هنری، شورای نظارت بر آموزشگاه‌های آزاد هنری درخواست های متقاضیان برای دریافت مجوز آموزشگاههای آزادهنری را بررسی می کند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری افزود: توجه به کیفیت آموزش هنر در آموزشگاههای آزاد هنری نیز مورد توجه است و در این زمینه طرح پژوهشی کاربردی بررسی رویه ای، محتوایی و فضایی مراکز و آموزشگاههای آزاد هنری سراسر کشور انجام شده است، تا وضعیت آموزشگاه‌های آزاد هنری از نظر رویه ها، محتواهای آموزشی و فضاهای آموزشگاه‌های کشور به طور دقیق شناسایی شود و متناسب با آن برای تقویت آموزشگاه‌ها برنامه ریزی شود.

صدور کارت صلاحیت تدریس مربیان آموزشگاههای آزاد هنری که با نظر کارشناسان تخصصی انجام می شود از جمله مواردی است که در کیفیت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد هنری موثر است و در این دوره سامانه ای هم برای صدور کارت صلاحیت تدریس فعال شد و در کمتر از دو سال دو هزار و ۸۵۰ کارت صلاحیت تدریس برای متقاضیان آموزش در آموزشگاه‌های آزاد هنری صادر شده است.


منبع: خبرگزاری ایرنا