مدیر مرکز تئاتر مولوی اعلام کرد میزبانی از نمایش‌ها در این مرکز منوط به بهبود شرایط کرونایی و صدور مجوزهای لازم از سوی دانشگاه تهران است و فقط فعالیت‌های مجازی تئاتر مولوی انجام می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: امیرحسین حریری مدیر مرکز تئاتر مولوی درباره وضعیت از سرگیری فعالیت‌های اجرایی این مرکز و میزبانی از اجراهای نمایشی گفت: ما در مرکز تئاتر مولوی و پیش از قرمز شدن شرایط کرونایی شهر تهران و پیش از اینکه فعالیت‌های تئاتری بر اساس اطلاعیه ستاد ملی مقابله با کرونا معلق شود، برنامه‌ریزی‌های لازم برای جدول اجرایی فصل تابستان مرکز را انجام داده بودیم و گروه‌های نمایشی مشخص و در حال تمرین و آماده سازی آثارشان برای اجرای عمومی بودند.

وی یادآور شد: ما در زمینه فعالیت قائل به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و تصمیماتی هستیم که از سوی مدیران دانشگاه تهران اخذ می‌شود. تا شرایط کرونایی بهبود پیدا کند و همچنین مجوزهای لازم برای از سرگیری فعالیت‌ها از دانشگاه تهران اخذ شود، فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی مرکز تئاتر مولوی را در بستر فضای مجازی انجام می‌دهیم.

حریری با بیان اینکه مرکز تئاتر مولوی قائل به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا است، اظهار کرد: به شخصه معتقدم سالن‌هایی نظیر مرکز تئاتر مولوی از مجموعه‌های کم خطر هستند و فعالیتشان طی دوران کرونایی، خطری به لحاظ ابتلا و سرایت ویروس برای مخاطبان و گروه‌های تئاتری ایجاد نکرده‌اند.

مدیر مرکز تئاتر مولوی درباره برنامه‌ریزی برای جبران بخشی از ضرر مالی گروه‌های دانشجویی که قرار بود آثارشان را در سالن‌های این مرکز روی صحنه ببرند، تأکید کرد: اینکه گروه‌ها نمی‌توانند زمانبندی درستی برای اجرای آثارشان داشته باشند مسأله‌ای است که در ایام کرونایی گریبان گروه‌ها را گرفته و آنها هم به لحاظ مادی و هم به لحاظ معنوی متضرر می‌شود. هم ما و هم نهادهای حمایتی باید تا جایی که می‌توانیم جبران بخشی از این ضرر را پوشش دهیم.

وی با بیان اینکه سعی بر این است که با جذب حمایت از دانشگاه‌هایی که قرار است تولیدات شان روی صحنه بروند و همچنین جذب حمایت از اداره کل فرهنگی وزارت علوم از گروه‌های دانشجویی حمایت مالی شود، افزود: انتظار می‌رود شورای ساخت و حمایت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز نگاه ویژه‌تری در حمایت مالی از گروه‌های تئاتر دانشجویی داشته باشد.

حریری در پایان سخنان خود تصریح کرد: ما سعی می‌کنیم به لحاظ برنامه‌ریزی نیز با افزودن تعداد اجراهای عمومی نیز فرصت جبران بخشی از ضرر مالی وارد شده به گروه‌ها را فراهم کنیم. از این رو بعد از شروع مجدد فعالیت‌های صحنه‌ای مرکز تئاتر مولوی، برای هر گروه حدود ۳۰ تا ۳۵ اجرای عمومی در نظر خواهیم گرفت که در گذشته تعداد اجراها ۱۸ تا ۲۰ بوده است.


منبع: خبرگزاری مهر
نویسنده: فریبرز دارایی