ششمین کارگاه‌های فصلی پروژه‌ «چهارفصل تئاتر ایران» به محض خروج تهران از وضعیت قرمز کرونا برگزار می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: ایوب آقاخانی طراح و مدیر پروژه‌ آموزشی نمایشنامه‌نویسی سراسری «چهارفصل تئاتر ایران» از انتظارِ دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ هنری برای قرار گرفتن پایتخت در وضعیت نارنجی به منظور برگزاری کارگاه‌های فصلی پروژه‌ جامع ملی آموزش درام‌نویسی به خارج از پایتخت یعنی «چهارفصل تئاتر ایران» خبر داد.

مدیر دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی اذعان داشت که ششمین فراخوان این پروژه با عنوان «کودک و محیط زیست» با شرکت علاقه‌مندان به نمایشنامه‌نویسی از استان‌های مختلف مورد استقبال قرار گرفت و طرح‌های منتخب توسط اعضای هیات‌ علمی این فصل متشکل از شهرام کرمی، سیدحسین فدایی حسین و سعید اسدی معرفی شدند و نسخه‌ کامل نمایشنامه‌ به‌دست‌آمده از طرح‌های منتخب هم توسط اعضای این هیات‌ علمی خوانده شدند که قرار بود برای منتخبان این مجموعه که برای انتخابشان ادله‌ اعضای هیات علمی مبنا قرار می‌گیرد کارگاه حضوری برگزار شود که متأسفانه درست در همین مرحله، تهران از نظر رنگ‌بندی کرونایی در وضعیت قرمز قرار گرفت. به محض خروج از این وضعیت کارگاه‌ها برگزار می‌شوند تا حاضران در کارگاه‌ها، نسخه‌ نهایی اثر خود را پس از بازنویسی و تصویب وارد مرحله‌ چاپ کنند.

ایوب آقاخانی برگزیدگان این فصل برای شرکت در کارگاه‌های فصلی و بازنویسیِ اثر نهایی و احتمال چاپ آثار را به شرح زیر اعلام کرد:

«دخت نارنج و ترنج» نوشته‌ امیرحسین طاهری از کرمان

«دوستی مبارک و آقای درخت» نوشته‌ پژمان شاهوردی از لرستان

«ژیان» نوشته‌ صابر دل‌بینا از کردستان

«زیبا» نوشته‌ فاطمه شافعیان از مازندران

«دنیای خاکستری» نوشته‌ کورش نیک‌پیام از اصفهان

«دماغ یا بوق» نوشته‌ لیلا روغنگیر قزوینی از قزوین

«فلامینگو» نوشته‌ لیلا روغنگیر قزوینی از قزوین

معمولاً فراخوان جدید این پروژه همزمان با برگزاری کارگاه‌های فصلی آن منتشر می‌شود.