شماره جدید ماهنامه «فیلم نگار» با عکس روی جلدی از گلاب آدینه در فیلم سینمایی «آبجی» منتشر شد.

پایگاه خبری تئاتر: مجله «فیلم‌ نگار» شماره ۲۲۲ مردادماه منتشر شد. در این شماره از ماهنامه «فیلم نگار» پرونده‌ای درباره فیلم «آبجی» شامل دو یادداشت: کارکرد پیرنگ‌های فرعی در فیلم «آبجی» نوشته امید پور محسن، بررسی گره‌های داستانی در فیلمنامه «آبجی» نوشته محمد جواد فراهانی و همچنین گفت‌وگوی محمد رضا مقدسیان با مرجان اشرفی‌زاده و ناهید طباطبایی با عنوان «طرح مساله در یک دنیای خاکستری متمایل به سفید» به چاپ رسیده است.

همچنین در این شماره گفت‌وگویی با مهیار ماندگار نویسنده و کارگردان فیلم تحسین‌شده «اسب سفید بالدار» و فیلمنامه کامل این فیلم منتشر شده است.

«آبجی» نخستین فیلم مرجان اشرفی‌زاده به تهیه‌کنندگی محمد حسین قاسمی محصول مؤسسه فرهنگی هنری هفت هنرماندگار است که در سینماهای هنروتجربه در حال کران است. گلاب آدینه، معصومه قاسمی‌پور، پانته‌آ پناهی‌ها، حمیدرضا آذرنگ، بابک حمیدیان، شیرین یزدان‌بخش، سیاوش چراغی‌پور، علی استادی، احسان امانی، مهسا مهجور، آرمینه زیتون‌چیان، ادموند ملکیان، مریم داننده بازیگران فیلم سینمایی «آبجی» هستند.

این فیلم که در سینماهای «هنروتجربه» در حال اکران است تاکنون در بیش از ۱۰ جشنواره‌ بین‌المللی به نمایش درآمده و موفق به دریافت عنوان بهترین فیلم در جشنواره‌ زنان هرات، بهترین بازیگر در جشنواره‌ فیلم پکن، بهترین بازیگر در جشنواره‌ فیلم بروکلین آمریکا و بهترین فیلم جشنواره‌ Action on film آمریکا شده است.