کاظم ملایی کارگردان فیلم سینمایی «گورکن» بیان کرد که این فیلم به زودی به صورت آنلاین به نمایش در می‌آید و امید دارد که با استقبال سینمادوستان مواجه شود.

پایگاه خبری تئاتر: کاظم ملایی کارگردان فیلم سینمایی «گورکن» درباره اکران این فیلم گفت: «گورکن» قرار بود دو ماه پیش با بازگشایی مجدد سینماها و برخورداری از بسته‌های حمایتی سازمان سینمایی اکران شود که شورای صنفی نمایش و سینماداران سیاست نمایش آثار کمدی را در پیش گرفتند تا دوباره اکران سینماها را به جریان بیندازند از طرفی شرایط حمایتی سازمان سینمایی برای اکران فیلم‌ها بسیار تغییر کرد درواقع به این نحو شد که دو و نیم میلیارد از سوی این سازمان به فیلم‌هایی تعلق بگیرد که فروششان در گیشه از مرز پنج میلیارد گذشته باشد که این اتفاق برای فیلم‌های اجتماعی مثل «گورکن» بسیار بعید بود. چون این فیلم اصلاً یک اثر کمدی نیست از سوی دیگر امروز وضعیت شیوع کرونا در اکثر استان‌ها همچنان قرمز است و هر لحظه بیم تعطیلی سینماها می‌رود برای همین تصور می‌کنم در حال حاضر بهترین تصمیم برای فیلم‌هایی مثل فیلم ما اکران آنلاین است که «گورکن» در آینده‌ای نزدیک به همین شکل اکران می‌شود.

وی افزود: به شخصه اوایل سال گذشته جزو مخالفان سرسخت اکران آنلاین بودم چون چنین نمایشی را برای سینما حقیر می‌دانستم. به نظرم تماشای یک اثر سینمایی که سرشار از جزئیات است و حاصل دسترنج یک گروه که به مدت طولانی برای آن بسیار زحمت کشیده‌اند روی پرده سینما درست و جذاب است. متأسفانه دیدن یک اثر سینمایی روی صفحه تلویزیونی، لپ‌تاپ یا تبلت و موبایل اصلاً منطقی نیست چون طبیعتاً جزئیات آن اثر نابود می‌شود واقعیت اما این است که با توجه به شرایط سخت موجود امروز، دیگر توده مردم صلاح می‌دانند آثار سینمایی را در خانه خود دنبال کنند. با توجه به وضعیت قرنطینه و ایزوله شدن مردم، این روزها دوران طلایی وی‌اودی‌ها را شاهد هستیم با این حال هنرمندان ما همیشه زخم خورده نبود قانون کپی‌رایت بوده‌اند؛ قانونی که بعید می‌دانم در آینده نزدیک هم شاهد جدی شدن آن در کشورمان باشیم. کشور ما به قدری درگیر مشکلات و مسائل پیچیده است که خنده‌دار است در این شرایط به اجرای قانون کپی‌رایت امیدوار باشیم.

ملایی اظهار کرد: حقیقت این است که اگر همین مورد عملی می‌شد، حیات سینما و خیلی از رشته‌های هنری در این روزهای کرونایی نابود نمی‌شد و خیلی از تهیه‌کنندگان انگیزه و جرأت اکران آنلاین را پیدا می‌کردند. متأسفانه در کشور ما بعد از اکران آنلاین فیلم‌ها به سرعت قاچاق می‌شوند، مثل ویروس کرونا در فضاهای تلگرامی به سرعت منتشر می‌شوند و سپس کانال‌های ماهواره‌ای در کمال بی‌اخلاقی بلافاصله آنها را نمایش می‌دهند، گویی گروهی تمام تلاش خود را می‌کنند که مالکان این آثار کاملاً متضرر شوند. تصور من این است و در شرایط موجود فیلم‌هایی مثل «گورکن» در اکران آنلاین موفق‌تر خواهند بود چون در این اوضاع سخت حتی فیلم‌های به شدت سرگرم‌کننده و کمدی هم به سختی می‌توانند مخاطب را به سالن‌های سینما بکشانند. درواقع ترجیح مردم این است که اگر قرار است در این روزهای تلخ ریسک کنند و به سینما بروند حداقل یک فیلم کمدی ببینند تا لحظاتی آنها را از هیاهوی بیرون فارغ کند.

این کارگردان در بخش دیگر از صحبت‌هایش مطرح کرد: فیلم سینمایی «گورکن» بر خلاف بی‌میلی مسئولان جشنواره فیلم فجر که به آن برچسب‌های زیادی زدند و از بخش مسابقه کنارش گذاشتند اما اولین نمایشش را سال گذشته در جشنواره فیلم شانگهای تجربه کرد، بر خلاف تعطیلی و به تعویق افتادن جشنواره‌ها، تا کنون توانسته در بیش از سی فستیوال خارجی به نمایش دربیاید و ۱۴ جایزه جهانی را در بخش‌های مختلف کسب کند.

وی در پایان گفت: من با بازی متفاوت ویشکا آسایش و سایر بازیگران فیلم، عملکرد خوب عوامل فنی و از همه مهمتر موضوع و داستان مهم و خاص فیلم بسیار خوشبین و امیدوار هستم که «گورکن» بتواند در اکران آنلاین موفق باشد و مخاطبان از تماشای آن رضایت داشته باشند.


منبع: خبرگزاری مهر