فیلم کوتاه «بچه‌ها» فیلم در چهاردهمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی سان فرانسیسکو در کشور آمریکا اکران می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: پیمان شاه محمدی، مجری طرح و پخش کننده بین‌المللی فیلم کوتاه «بچه‌ها» از دومین حضور این فیلم در چهاردهمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی سان فرانسیسکو در کشور آمریکا خبر داد. امیر دریانی کارگردان و نعیم بختیاری تهیه کنندگی فیلم کوتاه «بچه‌ها» را بر عهده دارند.

جشنواره فیلم‌های ایرانی سان فرانسیسکو امسال از ۱۸ تا ۱۹ سپتامبر برابر با ۲۷ تا ۲۸ شهریور ماه برگزار می‌شود.

جشنواره فیلم ایرانی (IFF) اولین جشنواره مستقل فیلم ایرانی در خارج از ایران، بدون هیچ گونه وابستگی به هیچ سازمان سیاسی یا مذهبی، در سال ۲۰۰۸ راه اندازی شده است. این جشنواره، یک رویداد سالانه است که فیلم‌های کوتاه و بلند مستقل ساخته توسط ایرانیان یا درباره ایرانیان از سراسر جهان را به نمایش می‌گذارد. IFF همچنین بستری برای فیلمسازان ایرانی در سراسر جهان است تا بینش و استعداد خود را از طریق رسانه هنری فیلم بیان کنند.

جشنواره فیلم ایرانی (IFF) برای حمایت از فیلم و فرهنگ ایرانی در جامعه ایرانی- آمریکایی منطقه خلیج سان فرانسیسکو و فراتر از آن تأسیس شد. از برندگان دوره‌های قبل در بخش‌های مختلف می‌توان به بهروز شعیبی، امین حیایی، سارا بهرامی، علیرضا زرین دست، لیندا کیانی، علی عسگری، مهران احمدی، محمد بخشی، پرویز شهبازی، میترا حجار، علی مصفا، همایون ارشادی، کاوه مظاهری، مجید برزگر، سامان سالور، معین کریم الدینی، ابوالحسن داوودی، پرویز پرستویی، الناز شاکردوست، خسرو معصومی، مهدی گنجی، پوران درخشنده، فرامز قریبیان، جهانگیر گلستان، روزبه رایگا و لوون هفتوان اشاره کرد.

در خلاصه داستان بچه‌ها آمده است: سینا و مبینا که برادر و خواهر هستند، دچار اختلافات رفتاری متاثر از فضای مسموم خانه تصمیم به جدایی می‌گیرند و به دادگاه خانواده مراجعه می‌کنند. این اولین باری است که یک خواهر و برادر تصمیم می‌گیرند که به شکل قانونی از یکدیگر جدا شوند.

در فیلم «بچه‌ها» نکیسا بختیاری، باربد بختیاری و نعیم بختیاری به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سایر عوامل فیلم عبارتند از نویسنده: امیر دریانی، مدیر فیلمبرداری و اصلاح رنگ: حنیف پرنده، مدیر صدابرداری: میثم معتمدی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: یاسمین برزگری، صداگذاری و افکت: محمدعلی درگاهی، مشاور کارگردان، مدیر امور فنی پس از تولید و تدوینگر: پیمان شاه محمدی، منشی صحنه: شرف النسا نیرومند، طراح صحنه و لباس: مرجان خرمی، عکاس: شکیلا بختیاری، طراح گریم و اجرا: پژمان اعتمادی فر، طراح گرافیک و پوستر: لیلا نورایی، صداپیشگان: رها حاج زینعل، علی صفری، تارا وفاخواه، سرمایه گذاران: نعیم بختیاری و میلاد قرائتی.