کارگردان فیلم «بوتاکس» با اشاره به استقبال قابل قبولی که در شرایط فعلی از اکران فیلمش شده، تاکید کرد که قوانین مربوط به فیلمساز اول در سازمان سینمایی باید تغییر کند و به‌ روز شود.

پایگاه خبری تئاتر: «بوتاکس» ساخته کاوه مظاهری این روزها در سینماهای هنر و تجربه در حال اکران است و همزمان در جشنواره‌های خارجی نیز شرکت دارد.

مظاهری درباره اکران این فیلم در روزهای سیاه کرونایی و اینکه چقدر از میزان فروش فیلمش راضی است، گفت: اگر بخواهیم وضعیت را متناسب با شرایط بررسی کنیم تقریبا راضی هستم چون براساس آماری که از گروه هنر و تجربه دریافت کردم «بوتاکس» پرفروش‌ترین فیلم این گروه سینمایی در دوران کرونا است، اما در کل قاعدتا وضعیت اکران خوب نیست و شرایطی به وجود آمد که ما مجبور شد این فیلم را الان اکران کنیم. البته برنامه‌ریزی ما برای اکران از اواخر شهریور بود ولی به دلایلی که شاید بعدا درباره‌اش صحبت کنم، مجبور به جلو انداختن زمان اکران شدیم.

فیلم بوتاکس

وی اضافه کرد:‌ «بوتاکس» بجز سینماهای هنر و تجربه با همراهی یکی از دوستان پخش‌کننده در برخی سینماهای خارج از سیستم هنر و تجربه هم نمایش داده می‌شود و اگر شرایط بهتر بود، می‌توانستم بگویم که جزء پرفروش‌های هنر و تجربه می‌شدیم،  با این حال به مردم حق می‌دهم که در این شرایط به سینما نروند، اگرچه وضعیت سینماها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی خیلی بهتر از جاهای دیگر است ولی یک نکته هم این است که خارج از بحث کرونا، احوال روحی مردم خوب نیست.

او با اشاره به اینکه برخی مردم در فضای مجازی از زمان اکران آنلاین می‌پرسند چون نگران حضور در سالن‌های سینما و محیط بیرون هستند، افزود: برای اکران آنلاین هم برنامه داریم ولی اول باید اکران سینمایی انجام می‌شد و اگر فقط با اکران آنلاین پیش می‌رفتیم فیلم آسیب می‌دید. در اکران آنلاین اگر مردم با گوشی موبایل فیلم را نبینند، نهایتاً با تلویزیون آن را تماشا می‌کنند در حالی که «بوتاکس» برای پرده سینما ساخته شده و ما هم آن را روی پرده اکران کردیم. بنابراین فعلا جمعیتی که دوست دارند فیلم را ر وی پرده ببینند این امکان برایشان فراهم است. برای ما تعداد مخاطب و کیفیت آن مهم بود ولی شرایط طوری نیست که بتوانیم آن را مدیریت کنیم و ترجیح دادیم در اکران، آن چیزی را که مرسوم است ابتدا پیش ببریم.

مظاهری که «بوتاکس» را به عنوان اولین فیلم بلند خود ساخته و از سال قبل آن را در جشنواره‌های مختلفی همچون تورین، جهانی فجر و پکن شرکت داده است، درباره اینکه چرا فیلم خود را در گروه هنر و تجربه اکران کرده پاسخ داد:‌ پروانه ساخت فیلم، غیر سینمایی است و عملاً امکان ورود به جریان اکران غیر از هنر و تجربه را نداشتیم. البته دوستان هنر و تجربه‌ای گفتند که برای پروانه نمایش درخواست تغییر به پروانه سینمایی بدهم ، ولی این کار را نکردم چون حتی با وجود انجام چنین کاری «بوتاکس» اولین فیلم سینمایی من محسوب نمی‌شود.

کارگردان فیلم کوتاه «شهربازی» ادامه داد:‌ من اگر بخواهم  بعد از «بوتاکس» که در چند جشنواره‌ هم شرکت کرده، فیلم دیگری بسازم انگار تازه اولین فیلم سینمایی خود را ساخته‌ام آن هم بخاطر قوانین نادرست سازمان سینمایی که بعضی مدیرانش هم به آن اعتراف کرده‌اند، یعنی من با فیلم بعدی خود به عنوان یک فیلمساز اول می‌توانم در جشنواره ملی فجر شرکت کنم و این مشکلی است که در سال‌های گذشته هم بوده و فیلمسازی بعد از ساخت سه، چهار فیلم که ممکن است موفقیت‌های خارجی هم داشته باشد، می‌تواند همچنان به عنوان یک کارگردان اول شناخته شود.

او با ابراز امیدواری از اینکه این مسئله در سازمان سینمایی حل شود، درباره فیلم جدید خود گفت: اگر کرونا به نقطه‌ای برسد که بتوان کار کرد قصد ساخت یک فیلم سینمایی جدید را دارم که فیلمنامه آن را نوشته‌ام و فعلا در مرحله بازنویسی است. شاید از اواخر تابستان با تهیه‌کننده‌ای وارد مذاکره شوم و ساخت آن در شرایطی واقع‌بینانه احتمالا از سال آینده شروع خواهد شد.

سوسن پرور، مهدخت مولایی، سروش سعیدی، محسن کیانی و مرتضی خانجانی از بازیگران فیلم «بوتاکس» هستند و در خلاصه داستان آن آمده است: «اکرم و آذر به همه می‌گویند که برادرشان قاچاقی به آلمان رفته و فعلاً ازش خبری ندارند. به‌مرور این «دروغ» در ذهن اکرم به یک واقعیت تبدیل می‌شود، تا حدی که شبانه‌روز را در انتظار برگشتن برادرش از آلمان، سپری می‌کند.»

فیلم «بوتاکس» تولید مشترک ایران و کاناداست و با سرمایه‌گذاری محسن کیانی، ساسان سعیدی، کاوه مظاهری، سروش سعیدی و گروه همراهان اندیشه ققنوس ساخته شده است.

فیلم بوتاکس

///.


منبع: خبرگزاری ایسنا
نویسنده: پرستو فرهادی