قادر آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی به مناسبت روز خبرنگار پیام تبریکی منتشر کرد.

پایگاه خبری تئاتر: قادر آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی به مناسبت هفدهم مرداد ماه مصادف با روز خبرنگار پیام تبریکی منتشر کرد که متن آن بدین شرح است:

«باسمه تعالی از دل و دیده، گرامی‌تر هست؟ آری؛ دست شرفِ دست همین بس که نوشتن با اوست...

اهمیتِ بازتاب‌دهی رخدادها و جریان‌های تاثیرگذار هنری و از جمله آنچه بر صحنه و گستره‌ی هنرهای نمایشی سرزمین‌مان می‌گذرد؛ از آنجا که گزارشِ و نشر و تثبیت یک پیام، یک حرکت، یک نگاه تازه و اتفاقی حتی گاه، تکرار ناشدنی باشد؛ بی‌تردید ارزش و حساسیّتی کمتر از خودِ فرایند بلند و طاقت‌سوز تولید و ارائه‌ی آنچه برشمرده شد؛ نخواهد داشت و این مهم، جز در سایه سار اهتمام توانمندان عرصه‌ی رسانه و کار خطیر و بی‌بدیل آنان، صورت‌پذیر نیست.

اهتمامی که تحقّق بخشِ سهم مردم به عنوان مخاطبان اصلی، در انتخاب یک اثر هنری و همچنین مشارکت‌گیری آنان است و هم البته فراخوانی برای ابراز نقدها و انتقادهای گشایشگرِ صاحبان قلم و اندیشه و نظر.

همه‌ی اینها و آنچه اهالی رسانه و فعالان عرصه‌ی وزین و نفس‌گیر خبر و خبرنگاری، شایسته‌تر می‌دانند؛ جای بسیار تا بسیار تقدیر و پاسداشت است.

هفدهم مرداد ماه هرسال بهانه‌ی معنابخش "روز خبرنگار"، مناسب‌ترین فرصت برای دیدنِ عمیق‌تر و شایسته‌تر نگاه و تلاش آنانی است که پویایی متن و بطن اتفاقات هنری، بسترسازی رشد کیفی تولیدات و بازنمایی ابعاد نادیده‌ی هر اثر هنری‌ست که بر صحنه‌های پرفروغ تئاتر کشور جان می‌گیرد؛ مرهون همّت و پویایی و امیدِ آنان است.

تداوم حضور سازنده و نجیبانه‌شان را صمیمانه خواهانم. قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی»