فراخوان جشنواره فیلم کوتاه «۷ دقیقه، ۷ اقلیم» باهدف به تصویر کشیدن ظرفیت‌ها، آیین‌ها و آداب معطوف به سرور و نشاط، در مراسم و سنن اقوام و فرهنگ‌های مختلف ایرانی منتشر شد.

پایگاه خبری تئاتر: فراخوان «۷ دقیقه، ۷ اقلیم» منتشر شد و انجمن سینمای جوانان ایران به عنوان متولی اصلی آموزش و تولید فیلم کوتاه در کشور، در نظر دارد به منظور ثبت بخش مهمی از آداب و سنن ملی و فرهنگی ایران، با همکاری مرکز توسعه فناوری و رسانه‌های دیجیتال، پویشی فراگیر و سینمایی باهدف به تصویر کشیدن ظرفیت‌ها، آیین‌ها و آداب معطوف به سرور و نشاط، در مراسم و سنن اقوام و فرهنگ‌های مختلف ایرانی راه‌اندازی کند.

تمامی آثاری که با مدت زمان بین ۳ تا ۷ دقیقه در قالب‌های انیمیشن، داستانی، اکسپریمنتال و مستند تولید شده و به صورت خلاقانه آیین‌های بومی و سنن اقوام ایرانی را به نحوی به تصویر کشیده باشند که نمایش‌دهنده سرور، نشاط و انرژی مثبت و مناسب پخش در فضای مجازی باشند، مشمول این حمایت خواهند بود.

جزئیات این طرح به شرح زیر است:

-آثار ارسالی توسط کارشناسان تعیین شده توسط انجمن سینمای جوانان ایران بررسی می‌شوند و در مرحله اول ۱۰ اثر برتر، مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند. (در صورت وجود آثاری افزون‌تر، امکان افزایش تعداد آثار قابل حمایت وجود دارد.)

-حمایت انجمن از این آثار بین ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال خواهد بود. (رقم نهایی توسط شورای ارزشیابی هنری انجمن سینمای جوانان ایران تعیین خواهد شد).

-حمایت انجمن به صورت کمک بلاعوض است و مالکیت آثار متعلق به خود پدیدآورندگان خواهد بود.

-انجمن سینمای جوانان ایران برای عرضه مناسب و گسترده آثار برتر در فضای مجازی اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

-آثاری که به سفارش نهادها و ارگان‌ها و یا از منابع عمومی و دولتی ساخته شده باشند، تنها در صورت ارائه قرارداد فی‌مابین و رضایت‌نامه کتبی مالک یا مالکان حقوقی اثر برای نمایش آنلاین میسر خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند از روز چهارشنبه بیستم مردادماه تا پایان روز شنبه بیستم شهریورماه سال‌جاری و از طریق پرتال جشنواره نسبت به ثبت‌نام آثار خود اقدام کنند.