مستند «نان مقدس» به کارگردانی زنده‌یاد رحیم ذبیحی و به تهیه‌کنندگی تورج اصلانی به بخش رسمی «مسابقه آسیا» سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «‌DMZ» در کشور کره جنوبی راه یافت.

پایگاه خبری تئاتر: فیلم مستند «نان مقدس» محصول کمپانی سینمایی «ماد مووی» در جدیدترین و هشتمین حضور بین‌المللی خود به نمایندگی از سینمای ایران در بخش رسمی «مسابقه آسیا» سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «‌DMZ» از مهمترین جشنواره فیلم مستند آسیا در کشور کره جنوبی پذیرفته شد و برای تصاحب جایزه این دوره از جشنواره، با آثاری از کشورهای ژاپن، فیلیپین، چین، اندونزی، هنگ‌کنگ، تایوان و هندوستان به رقابت می‌پردازد.

پخش بین‌المللی این اثر مستند، به عهده شرکت «تصویر گستر الهه پارسی» (الی ایمیج) به مدیریت الهه نوبخت است.

این رویداد در منطقه غیرنظامی میان کره شمالی و کره جنوبی و با هدف معرفی مستندهای برجسته و همچنین حمایت از فیلمسازان مستعد آسیایی و بین‌المللی و پروژه‌های موفق سینمای مستند تأسیس شد و در حال حاضر از مهمترین رویدادهای سینمای مستند در قاره آسیا محسوب می شود.

سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «‌DMZ» با موضوع صلح، ارتباطات و زندگی؛ با حمایت وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری و شورای فیلم کره‌ای و همچنین با نمایش ۱۳۰ اثر مستند از کارگردانان ۴۰ کشور جهان از تاریخ ۲۵ شهریور ماه تا یکم مهر ماه سال‌جاری (۹ تا ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۱) در چند سینمای شهرهای گویانگ و گوانگ‌جو در کشور کره جنوبی برگزار می‌شود.

مستند «نان مقدس» در آخرین حضور بین‌المللی خود، در بخش مسابقه اصلی بین‌المللِ هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «زاگرب‌داکس» در کشور کرواسی به نمایش در آمد و تقدیر ویژه اعضای هیئت داوران جایزه اصلی «فیلم‌هایی که اهمیت دارند» این رویداد معتبر سینمایی را دریافت کرد. این جایزه ویژه، به فیلم‌هایی اعطا می‌شود که به بهترین شکل ممکن، حقوق بشر را ارتقاء و ترویج داده باشند.