ساخت انیمیشن «سمپاش» به کارگردانی فرنوش عابدی به پایان رسید.

پایگاه خبری تئاتر: ساخت انیمیشن «سمپاش» به کارگردانی فرنوش عابدی با تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درحالی به پایان رسیده که دغدغه محیط زیستی سازنده اثر با نگاهی به تغییرات اقلیمی کره زمین، شاکله اصلی آن را تشکیل داده است.

به گفته عابدی، «سمپاش» از یک تصویر شکل گرفت، در حدود ۷ سال پیش ایده اولیه سمپاش با تصویری از یک سرباز عجیب و ترسناک شکل گرفت؛ سربازی با ماسک، مفهوم یا ایده‌ای که در بازی‌های ویدیویی یا فیلم‌های سای‌فای زیاد دیده شده، ولی با رویکردی متفاوت.

او درباره شکل‌گیری این انیمیشن توضیح داد: معمولاً علت پوشش ماسک، وجود یک ویروس یا مهاجم خطرناک ناشناخته توجیه می‌شود ولی چه می‌شود اگر کاملاً داستان متفاوت و بالعکس باشد؟ یعنی این بار وجود بی‌خطر گیاهان و ماموریت غیرعادی این ارتش ماسک‌پوش با کپسول‌های حاوی گاز سمی در میان باشد؟

کارگردان این اثر درباره تکنیک ساخت آن نیز گفت: سال‌ها در تلاش بودیم که خاصیت و ویژگی‌های بصری و هنری یک استاپ‌موشن خوب را با تکنیک سه‌بعدی کامپیوتری درآمیزیم؛ کاری سخت و تقریباً غیرممکن. عملاً ما امکانات و سهل بودن کار سه‌بعدی را می‌خواستیم اما با کیفیت بصری و هنری استاپ‌موشن. بالاخره در سال ۹۶ به این نتیجه مطلوب در کار قبلی‌مان «ملکوت» رسیدیم و البته سعی کردیم در «سمپاش» آن را لول‌آپ کنیم.

این انیمیشن در ۹ دقیقه ساخته شده است.