سارا داروفروش مدیر خانه نمایش مهرگان از شروع فعالیت‌های این تماشاخانه خبر داد و یادآور شد تاکنون درخواستی برای اختصاص واکسن به گروه‌هایی که در تماشاخانه اجرا دارند، مطرح نشده است.

پایگاه خبری تئاتر: سارا داروفروش مدیر خانه نمایش مهرگان درباره بازگشایی این تماشاخانه گفت: تماشاخانه‌های دولتی که همچنان تعطیل هستند اما چون فعالیت ما به شکل خصوصی و خودگردان است و حمایتی هم از طرف دولت نشده‌ایم و از طرف دیگر به این فکر می‌کنیم که جامعه هم نیازمند تفریح فرهنگی و هنری است از این رو فعالیتمان را آغاز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بلیت فروشی نمایش‌ها آغاز شده و خانه نمایش مهرگان از روز گذشته دوم شهریور ماه رسماً فعالیت خود را آغاز کرده است. با وجود شرایط پیش آمده اما همچنان تماشاگر خودمان را داریم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کارمان ادامه می‌دهیم. نمی‌شود که تا مدت طولانی همه چیز را مسکوت نگه داشت و بایکوت کرد.

وی یادآور شد: متاسفانه اخیراً شاهد اتفاقات تلخی بودیم و بیماری و مرگ و میر شیوع زیادی پیدا کرده است اما با سرعت گرفتن واکسیناسیون امیدواریم که شرایط بحرانی رو به بهبود برود و وارد پیک ششم بیماری نشویم. البته با توجه به وضعیت پیش آمده تعداد تماشاگران ریزش زیادی پیدا کرده و تعدادشان بسیار کمتر شده است و با وجودی که ما فاصله گذاری ها را رعایت می‌کنیم اما سالن به خودی خود خلوت است اما هر کاری که از دستمان بربیاید برای رعایت نکات بهداشتی انجام می‌دهیم و نمی‌گذاریم که تئاتر تعطیل و فراموش شود.

مدیر خانه نمایش مهرگان درباره اقدام برای واکسیناسیون هنرمندان و در اولویت قرار گرفتن گروه‌هایی که اجرا دارند، عنوان کرد: برای دریافت واکسن من و همسرم مهدی علی‌نژاد به عنوان مدیران تماشاخانه و همه همکاران و عوامل خانه نمایش مهرگان در صندوق اعتباری هنر ثبت نام کرده‌ایم اما تا امروز درخواستی برای ثبت نام از گروه‌هایی که در تماشاخانه اجرا دارند، نداشته‌ایم و هرکس با توجه به عضویتی که در صنف و نهاد و … دارد به صورت انفرادی اقدام به ثبت نام برای دریافت واکسن کرده است.

وی در پایان صحبت‌هایش بیان کرد: امیدوارم از سرگیری اجراهای تئاتر برای مردم روزنه امیدی به وجود بیاورد تا حداقل تفریح و تفننی داشته باشند و بتوانند به زندگی طبیعی شان بازگردند. از طرف دیگر تئاتر کار کردن حرفه ماست و غیر از آن کار دیگری انجام نمی‌دهیم بنابراین باید ادامه داد.


منبع: خبرگزاری مهر
نویسنده: آروین موذن زاده