شکرخدا گودرزی، کارگردان تئاتر که این روزها همراه با دو پسر جوانش درگیر بیماری کروناست، تاکید می‌کند که باید واکسیناسیون جوانان مورد توجه قرار بگیرد و از درگذشت مایا شرفی خبرنگار جوانی که بر اثر کرونا درگذشته، بسیار متاسف است.

پایگاه خبری تئاتر: این کارگردان تئاتر  می‌گوید آنچه در این مقطع بیش از همه آزارش داده، حلالیت‌طلبی بعضی از مسئولانی است که می‌توانستند در ماجرای واکسیناسیون عملکرد بهتری داشته باشند تا آمار قربانیان این ویروس این چنین بالا نرود.

او در این زمینه توضیح می‌دهد: این روزها مدام این بیت نظامی در ذهنم می‌چرخد که «خدایا چنان کن سرانجام کار/ که تو خوشنود باشی و ما رستگار». این بیت درس حکیمانه‌ای است که نظامی به ما می‌دهد به این معنا که اگر در پی خوشنودی خداوند باشیم، دیگر لزومی ندارد بابت عملکرد خود از خلق خدا حلالیت بخواهیم چراکه خوشنودی خدا در رضایت خلق اوست.

گودرزی با ابراز تاسف از آمار بالای قربانیان کرونا ادامه می‌دهد: افرادی که داغدار جوانان، عزیزان و خانواده خود هستند، جامعه‌ای که ملتهب شده، آیا می‌توانند کسانی را که در این وضعیت نقش داشته‌اند، ببخشند؟! اینجا دیگر پای حق الناس در بین است.

او با اشاره به شروع کار دولت جدید ابراز امیدواری می‌کند که مسئولان تازه نگاه مسئولانه‌تری داشته باشند و برای رضای خدا کار کنند.

گودرزی خاطرنشان می‌کند: رضایت خداوند در این است هر فردی که تخصص و مسئولیتی دارد، برای انجام تعهدات و مسئولیت خود هیچ گونه کوتاهی نکند و همه جوانب را در نظر بگیرد اما این درست نیست وقتی منِ مسئول چنین عملکردی نداشته‌ام، منتظر بخشش مردم باشم.

این کارگردان یادآوری می‌کند: در فرهنگ ما حلالیت‌طلبی برای امور جزیی است نه بحث‌هایی این چنان کلان که حق‌الناس است و پای جان افراد در میان است.

او با توضیح اینکه دو نوع انسان «ایمانی» و «انسان محور» (اومانیستی) داریم، ادامه می‌دهد: از نظر انسان ایمانی، عالم محضر خداست و همواره وجه الله مد نظرش است وانسان ِ انسان مدار هم با مسئولیت انسانی سر و کار دارد که البته اینها در نقطه‌ای و در عالم وحدت به یکدیگر می‌رسند.با همین نگاه است که یک انسان، شرف حضور همه انسان‌های جهان را دارد و نجات جان او، نجات همه انسان‌هاست. برای چنین انسانی، فرزند خودش با فرزند دیگری تفاوتی ندارد. همچنانکه امروز درگذشت مایا شرفی همان اندازه برای من تکان‌دهنده است که دیدن فرزند جوان خودم روی تخت بیمارستان. می‌دانم که خانواده او هم فرزند خود را با عشق و مهر پرورده بودند و حالا از درگذشت او چه رنجی می‌برند.

گودرزی که این روزها یکی از پسران جوانش به دلیل ابتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است، با تاکید بر لزوم تسریع در واکسیناسیون سراسری، خواستار واکسینه کردن جوانان می‌شود و می‌افزاید: این ویروس هولناک جوانان ما را مورد حمله قرار داده است در حالیکه آنان سرمایه‌های آینده کشور هستند و امیدوارم همه ما بویژه کسانی که مسئولیتی دارند، در این مقطع طوری رفتار کنند که فردا شرمنده نباشند . گاهی پای حق‌النفس در میان است و گاهی هم مانند بزنگاه کرونا پای حق‌الناس و آسیب زدن به جامعه و اینجاست که دوباره همان بیت نظامی را به یاد می‌آورم: خدایا چنان کن سرانجام کار/ که تو خوشنود باشی و ما رستگار».

شکر خدا گودرزی و دو پسرش درگیر کرونا هستند و یکی از پسران او در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان است.


منبع: خبرگزاری ایسنا
نویسنده: ندا آل طیب