در دومین روز از برگزاری جشنواره تئاتر شهر در شنبه 12 مهر سال جاری، 12 نمایش در بخش های مختلف جشنواره اجرا خواهد شد.

پایگاه خبری تئاتر: در روز شنبه و در بخش نمایشنامه‌خوانی، «داستان حمید بهمنش» نوشته روزبه اختری و به کارگردانی آیسان اختری و نمایش «خش خش بیسیم» به نویسندگی و کارگردانی داریوش نصیری و مرتضی زیوری در سانس های 17 و 19 در محل فرهنگسرای سرو خوانش می شود.

در ادامه برنامه‌های این روز نمایش «یک شاخه گل سرخ» نوشته سیروس همتی و به کارگردانی علی برجی در سانس های 18 و 20  در سالن مهر حوزه هنری و تداعی اطمینان از بخش صحنه‌ای نوشته سروناز زمانی و کارگردانی ساناز زمانی در سانس های 17 و 19 در سالن ماه حوزه هنری به روی صحنه می رود.

نمایش «هیچ کس» نیز از بخش صحنه ای به نویسندگی رویا افشار و کارگردانی فرید یوسف پور در ساعت 17 و 19 در سالن اصلی تالار محراب اجرا خواهد شد.

در بخش کودک و نوجوان سومین جشنواره تئاتر شهر، «قصه حسن و بزغاله» به نویسندگی و کارگردانی مجتبی مهدی در سانس های 17:30 و 19:30 در فرهنگسرای اندیشه، «گیس گلابتون و طلسم شهر آواز» به نویسندگی و کارگردانی رضا بیات

در سانس های 16 و 18 در خانه فرهنگ فدک و «مبارک کجاست؟» به نویسندگی و کارگردانی محمود تیموری در سانس های 16 و 18:30 در سالن فرهنگ فرهنگسرای خاوران به نمایش در خواهند آمد.

در بخش خیابانی نیز در دو سانس 16 و 18 در فرهنگسرای سرو، نمایش ها «ساختمان شماره 12» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی وکیلیان و «یک لحظه» به نویسندگی و کارگردانی احمد صمیمی اجرا خواهد شد.

در ادامه این بخش، «تا باد چنین بادا» به نویسندگی امیرحسین شفیعی و کارگردانی رستا رضوی و «شکلات تلخ» به نویسندگی و کارگردانی فرامرز قلیچ خانی در دو سانس 16 و 18 در محل فرهنگسرای شفق نمایش داده می شود.

«بی‌خانمان» در سومین دوره جشنواره تئاتر شهر اجرا می شود

 بی خانمان داستان دوره گردی است که در طول نمایش و در خلال بیان داستان زندگی خود نظراتش را در مورد وضع جامعه نیز بیان می‌کند.

فاطمه عرب کرمانی کارگردان «بی خانمان» در مورد تکنیک‌های اجرای این نمایش گفت: در اجرای بی خانمان از تکنیک نور و سایه بسیار استفاده کرده ایم.

فاطمه عرب کرمانی در هر سه دوره جشنواره تئاتر شهر حضور داشته است و منتخب بخش خیابانی در دور اول این جشنواره بوده است.

این کارگردان درباره سابقه حضور خود در جشنواره تئاتر شهر، گفت: احساسم این است که دو دوره گذشته خیلی منظم تر و با برنامه ریزی دقیق‌تر برگزار شد امسال از لحاظ اعطای کمک هزینه ها نیز با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدوارم هرچه زودتر رفع شود.

«بی خانمان» به نویسندگی فرهاد نظرزاده کرمانی و بازی محمود اکبرشاهی روز جمعه 11 مهر در ساعت 17 و 19 سالن ماه حوزه هنری روی صحنه خواهد رفت.

موسیقی این کار از ابراهیم ناصری است و عباس حیدری گریم را بر عهده دارد. همراز رحیمی عکاس و ربابه بخشی آشتیانی طراح صحنه و لباس است.

«تداعی اطمینان» با چاشنی تئاتر و فیلم

«تداعی اطمینان» عنوان نمایشی با موضوع جایگاه یک دختر در جامعه و مشکلات او در میان خانواده و اطرافیانش است.

ساناز زمانی کارگردان نمایش تداعی اطمینان با اشاره به استفاده از ویدئو در اجرای این نمایش، گفت: سعی کرده ام تا با استفاده از جلوه‌های بصری، زیبایی خاصی به کار بدهم.

این کارگردان ادامه داد: نمایش من دیالوگ محور است به همین دلیل تصمیم گرفتم تا از جلوه های بصری زیادی استفاده کنم.

وی افزود: تداعی اطمینان از لحاظ محتوای داستان تلخ است اما تلاش کرده‌ام تا پیام آن را به خوبی به مخاطبان انتقال بدهم.

نویسنده تداعی اطمینان سروناز زمانی، دستیار کارگردان علیرضا بیان و بازیگران آن نیز پردیس منوچهری، حامد ادوایی، شهریار فرد، عماد محمدی، فهیمه درویش، کسری بنایی و رامین دلفانی هستند.

از دیگر عوامل این نمایش پیروز کرمی به عنوان مشاور اجرا، نازنین گودرزیان طراحی لباس و ساناز زمانی آکسسوار هستند.

فیلم این نمایش با عنوان «جاده» را مونا زندی ساخته و پیروز کرمی طراحی کرده است. تدوین این فیلم نیز بر عهده رضا ملکی بوده است. پوستر این نمایش را سینا افشار طراحی کرده است.

یک نمایش کمیک در ماجراهایی که «وور وور» می آفریند

نمایش «وور وور» داستان پیرمرد و پیرزنی است که خانه ای غیر قابل فروش دارند و برای فروش آن به زن و مردی جوان، حقه های مختلفی را می آفرینند.

امیر لشکری نویسنده و کارگردان «وور وور» با بیان اینکه نمایش از لحاظ اجرایی لحن کمیک دارد، گفت: در طراحی صحنه و دکور تلاش کرده ایم کار تازه ای انجام دهیم و دکور این نمایش نقطه عطف آن است.

این کارگردان که برای اولین دوره در جشنواره تئاتر شهر حضور دارد، فعالیت‌های این دوره را نسبت به دوره های قبلی گسترده تر ارزیابی می کند و می‌گوید: در دوره های قبل اینطور به نظر می رسید که نگاه جشنواره به صورت محلی بوده است اما در این دوره اهداف گسترده تری با گروه ها و نمایش های بیشتر در نظر گرفته شده است.

لشکری افزود: وجود بخش های جدید در این دوره از جشنواره فضای خوبی را برای حضور گروه های مختلف فراهم کرده است.

نمایش «وور وور» به کارگردانی و نویسندگی امیر لشکری و بازی سایه کبیری، علی حسین زاده، شهاب مهربان و روزبه معتمدی مهر در سومین دوره جشنواره تئاتر شهر برگزار می شود.

شیدا عقبایی دستیار کارگردان، مهدی غلامی آهنگساز و رضا رجبی طراح صحنه و پوستر این نمایش هستند.

 «مسواکمندان» در سومین جشنواره تئاتر شهر

دیشب در خبرگزاری ها اعلام شده است که مسواک زدن هیچ تاثیری در سلامت

دهان و دندان نداشته است و تمام این سالها مردم بیهوده مسواک می زدند.

«مسواکمندان» داستان گفت و گوی دو پیرزن است که در فضای این خبر با هم گفت و گو می کنند.

به گزارش روابط عمومی سومین جشنواره تئاتر شهر، سید رضا خاتمی نویسنده و کارگردان «مسواکمندان» درباره سبک اجرایی این نمایش گفت: در اجرای نمایش سعی کرده ایم تا از همه ایده ها استفاده کنیم و زیاد به دنبال چهارچوب بندی نبوده ایم.

خاتمی ادامه داد: بر خلاف سبک اجرا در دیگر بخش های این نمایش اصول مورد نظرمان به صورت کامل رعایت شده است.

این کارگردان با اشاره به طراحی متفاوت این نمایش در بخش دکور، گفت: از المان های انسانی به جای دکور در طراحی صحنه استفاده کرده ایم.

سید رضا خاتمی که برای اولین دوره در جشنواره تئاتر شهر حضور دارد، درباره فضای این جشنواره گفت : داورهای این جشنواره چهره های شناخته شده ای هستند و حضور آنها این حس را به من القا می کند که در جشنواره ای حرفه ای و متناسب با نیازهای شرکت کنندگان حضور پیدا کرده‌ام.

«مسواکمندان» با بازی هما شیرازی، نگین فراهانی و سید نوید خاتمی امروز جمعه در سالن اصلی محراب روی صحنه خواهد رفت.

موسیقی این کار را ژاله گشتاسبی ساخته و سرپرستی گروه کر را سارا پورسرخ بر عهده دارد. منشی صحنه پرستو قربانی و طراحی صحنه نیز بر عهده گروه چروک بوده است.

سومین دوره جشنواره تئاتر شهر با شعار «تهران، شهر مهربانی» از 11 تا 18 مهر در فرهنگسراها و مراکز هنری تهران برگزار می‌شود.