بخش مسابقه طرح، ایده‎‌پردازی و نمایشنامه‌نویسی برای فضاهای بیرونی به پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان اضافه شد.

پایگاه خبری تئاتر: عبید رستمی دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان اعلام کرد: در راستای حمایت، پرداختن و اهمیت دادن به طرح و ایده به عنوان نقطه شروع در اجراهای بیرونی و دیگرگونه های اجرایی و همچنین توجه دادن هنرمندان تئاتر خیابانی در فرایند رسیدن به اجراهای فاخر و ماندگار از تمرین‌نگاری طرح و ایده اولیه، بخش مسابقه طرح، ایده‌پردازی و نمایشنامه‌نویسی برای فضاهای بیرونی به سایر بخش‌های جشنواره اضافه شد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و دبیر جشنواره پانزدهم افزود: این بخش به منظور کمک و گسترش به ادبیات نمایشی دیگرگونه‌های اجرایی و هنرهای اجرایی بینارشته‌ای، به جشنواره اضافه شده و امیدوارم این بخش با استقبال هنرمندان شاخص و نیز چهره‌های جوان و دست به قلم مواجه شده و سبب ارتقای ایده‌پردازی و نمایشنامه‌نویسی گونه‌های مختلف تئاتر خیابانی شود.


دبیر جشنواره در پایان اشاره کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا 10 مهرماه سال‌جاری در نظر گرفته شده است و در مراسم اختتامیه نیز به برگزیده‌های این بخش جوایز اهداء می‌شود. همچنین در نظر است که با همکاری انتشارات نمایش و اداره کل هنرهای نمایشی مجموعه آثار برگزیده این بخش و طرح و ایده‌های برتر و برگزیده دوره‌های قبل به صورت کتاب چاپ شود.
فراخوان بخش مسابقه طرح، ایده‎‌پردازی و نمایشنامه‌نویسی برای فضاهای بیرونی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در ادامه خبر است.


فراخوان سراسری مسابقه طرح، ایده‌پردازی و نمایشنامه‌نویسی برای فضاهای بیرونی

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در نظر دارد به منظور شناسایی، تقویت، ترویج و همچنین معرفی استعدادهای تازه در حوزه تئاتر خیابانی و گسترش دیگرگونه های اجرایی مانند تئاتر محیطی، تئاتر شورایی، تئاتر کاربردی و هنرهای اجرایی بینارشته‌ای و …، مسابقه سراسری طرح، ایده‌پردازی و نمایشنامه‌نویسی برای فضاهای بیرونی را برگزار کند.
 اهداف:
1- پرداختن به اهمیت طرح و ایده به عنوان نقطه شروع در اجراهای بیرونی و دیگرگونه‌های اجرایی
2- کشف مسیرهای جدید و راه‌های تازه برای پیوند ادبیات و اجراهای بیرونی و دیگرگونه‌های اجرایی
3- پرداختن به اهمیت فرایند نگارش طرح و ایده منجر به اجرا
4- تمرین‌نگاری و توجه دادن هنرمندان تئاتر بیرونی و دیگرگونه‌های اجرایی در فرایند رسیدن به طرح و ایده اولیه
موضوع مسابقه آزاد است و اولویت اصلی در شکل ارائه طرح و ایده خواهد بود.
شرایط و مقررات شرکت در مسابقه
-    پذیرش آثار در نمایشنامه‌نویسی با توجه به اهداف جشنواره به کیفیت، تنوع و نوآوری بستگی دارد.
-    طرح و ایده یا نمایشنامه‌هایی که تاکنون در هیچ مسابقه و جشنواره‌ای شرکت نکرده باشند و به چاپ نرسیده باشند، در این مسابقه پذیرفته می‌شوند.
-    هر هنرمند می‌تواند با ارائه‌ی حد اکثر سه اثر، متقاضی شرکت در این بخش از جشنواره باشد.
-    چنانچه در هر مرحله‌ای از انتخاب آثار، مغایرتی با بندهای پیش گفته شده اثبات شود، دبیرخانه‌ی جشنواره، اثر مورد نظر را از بخش رقابت حذف می‌کند.

جوایز:
آثار برگزیده‌ی هیئت داوران این بخش درآیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان معرفی و جوایز به شرح ذیل اهدا خواهدشد:
-    رتبه اول شامل: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 000/000/35 ریال جایزه نقدی
-    رتبه دوم شامل: لوح تقدیر و مبلغ  000/000/25 ریال جایزه نقدی
-    رتبه سوم شامل: لوح تقدیر و مبلغ 000/000/15 ریال جایزه نقدی
١۵ اثر برگزیده به تشخیص هیئت داوران برای انتشار معرفی و به چاپ خواهد رسید.
 مدارک مورد نیاز:
3 نسخه از هر عنوان نمایشنامه در قالب فایلPDF
یک قطعه عکس از نمایشنامه نویس به صورت فایل JPEG
خلاصه ی سوابق وی در فایل Word
ایمیل ارسال آثار:  mariwan.festival@gmail.com
علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با نشانی دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به نشانی: کردستان، مریوان، بلوار امام خمینی (ره)، مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه دائمی جـشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان-کد پستی: ۶۶۷۱۷۴۳۱۷۳  و یا با شماره تلفن: ٠٨٧٣۴۵٩٣۶٢۵- ٠٨٧٣۴۵٩۴۵۶٧ تماس حاصل کنند.