سیدجواد هاشمی کارگردان سینما با اشاره به شرایط نامساعد اکران در سینماها بیان کرد سازمان سینمایی بودجه‌ای برای گارانتی مالی فیلم‌های روی پرده ندارد.

پایگاه خبری تئاتر: سید جواد هاشمی کارگردان و تهیه کننده سینما در پاسخ به اینکه برنامه‌ریزی برای اکران فیلم سینمایی «جزیره فضایی» به کجا رسید، گفت: پیش از این قرار بود فیلم سینمایی «جزیره فضایی» در تابستان سال جاری اکران شود، اما با توجه به شرایط فعلی چه در بحث حمایت دولت و چه در زمینه ادامه شیوع ویروس کرونا، نمایش این فیلم به تعویق افتاده است.

وی ادامه داد: دوست داشتیم سازمان سینمایی برای اکران این فیلم سینمایی گارانتی مالی مناسبی را در اختیار ما قرار دهد، چرا که هزینه تولید این اثر سینمایی بسیار زیاد بود و اگر بخواهم چنین فیلمی را در شرایط فعلی اقتصادی جلوی دوربین ببرم، بین ۸ تا ۱۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

این تهیه‌کننده سینما با اشاره به اینکه سازمان سینمایی پیش از این اعلام کرده بود که برای نجات سینما به دنبال اکران ۵ فیلم سینمایی پرمخاطب است، بیان کرد: به ما گفتند یکی از این ۵ فیلم می‌تواند از سینمای کودک و نوجوان انتخاب شود و «جزیره فضایی» می‌تواند گزینه خوبی در این شرایط باشد، ما نیز با توجه به اینکه گفته بودند از فیلم‌هایی که در این شرایط اکران شود، حمایت می‌کنیم، پیشنهاد سازمان را پذیرفتیم. اما در نهایت از گارانتی مالی قول داده شده خبری نشد و گفتند که بودجه لازم را نداریم.

وی توضیح داد: هرچند در شرایط فعلی اکران این اثر سینمایی به تعویق افتاده است، اما به دنبال آن هستم تا به زودی تبلیغات مناسبی را برای نمایش «جزیره فضایی» آغاز کنم تا بتوانم در زمان مناسب اکران خوبی داشته باشم.

هاشمی در پایان گفت: همچنین برای حضور در جشنواره فیلم‌های سینمای کودکان و نوجوانان، قسمت اول فیلم سینمایی «شهر گربه‌ها» را در نظر گرفته‌ام که امیدوارم اولین نمایش آن در این جشنواره باشد.


منبع: خبرگزاری مهر
نویسنده: نیوشا روزبان