مسعود ردایی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «فیگور» ضمن ارایه توضیحاتی درباره زمان اکران این فیلم بیان کرد که عده‌ای مدام در شورای پروانه ساخت و نمایش حضور دارند اما تاثیری ندارند!

پایگاه خبری تئاتر: مسعود ردایی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «فیگور» به کارگردانی پویا پارسا مقام درباره زمان اکران این فیلم بیان کرد: با وضعیت فعلی این امکان وجود ندارد ولی در حال فراهم آوردن مقدمات اولیه اکران «فیگور» هستیم و اگر امکانش باشد ظرف چند ماه آینده این فیلم را به نمایش می‌گذاریم. با این حال فعلاً وضعیت سینماها به دلیل همه‌گیری کرونا و ترس مردم از ابتلاء مناسب نیست. احتمالاً ۶،۷ ماه دیگر این وضعیت بهتر می‌شود. از سوی دیگر این را هم باید در نظر گرفت که تعداد زیادی از فیلم‌ها اکران نشده‌اند و وضعیت نامشخصی دارند.

وی افزود: در یک سال و نیم گذشته تعداد انگشت شماری از فیلم‌ها تن به اکران داده‌اند و تعداد قابل توجهی از آنها انباشته شده‌اند. از سوی دیگر سینما تولیدات جدید هم داشته و باید چاره‌ای برای این موضوع اندیشیده شود. درست است که حالا واکسیناسیون شتاب پیدا کرده است اما هنوز تا عادی شدن و دست کم بهتر شدن شرایط فاصله داریم و به نظرم حداقل ۶،۷ ماه زمان می‌برد تا وضعیت درست شود. برنامه‌ریزی ما هم این است که «فیگور» تا انتهای امسال به نمایش دربیاید.

ردایی مطرح کرد: برای یک فیلم تعداد زیادی از عوامل زحمت می‌کشند، هزینه می‌کنند و گمان می‌کنند در صورت برخورداری از شرایط یک اکران خوب می‌توانند جذب مخاطب کنند، آنها چنین تصوری دارند مثلاً تصور ما هم این است که «فیگور» این قابلیت را دارد که تعدادی از مخاطبان را به خود جذب کند، ما هم می‌دانیم مانند یک فیلم کمدی نمی‌تواند در فروش موفق باشد اما توجه جامعه هدف خودمان را جلب می‌کند.

این تهیه‌کننده اظهار کرد: برداشت مخاطبان با نگاه فیلمسازان تفاوت‌هایی دارد هر فیلمسازی با این تصور که فیلمش مخاطب دارد اقدام به ساخت اثر می‌کند مثلاً ما هم فکر می‌کنیم فیگور می‌تواند به عنوان یک فیلم معمولی خوب مخاطب داشته باشد و در شرایط عادی و ایمن می‌تواند مخاطبان خود را به سینما بکشاند.

وی گفت: برای حل مشکل اکران باید ببینیم سازمان سینمایی چه سیاستگذاری‌ خواهد داشت ضمن اینکه سامان دادن وضعیت شورای صنفی اکران هم بسیار مهم است. سازمان سینمایی باید تسهیلاتی برای فیلم‌هایی که تمایل به اکران دارند در نظر بگیرد چون به هر حال فروش فیلم‌ها در این وضعیت کرونایی با زمان عادی متفاوت است اما دیدیم که بسته‌های حمایتی که سازمان سینمایی در نظر گرفت دارای شرط و شروطی بود که به نظرم این شرط‌ها خوب نبود این در حالی است که شرایط کرونا ناخواسته بود و در این میان سینماگران هم بسیار متضرر شدند بنابراین باید مورد حمایت قرار بگیرند و این حمایت‌ها به صورت ثابت باشد و نه با شرط و شروط.

ردایی در پایان با اشاره به تغییر رئیس سازمان سینمایی گفت: هر فردی که بر سر کار می‌آید باید در شوراهای پروانه ساخت و نمایش تغییراتی ایجاد کند. اساساً همواره شوراهای پروانه ساخت و نمایش متشکل از جمع محدودی بوده که ما مدام نام آنها را یا در شورای پروانه ساخت می‌بینیم و یا در شورای پروانه نمایش. این اعضا مدام در این شوراها در رفت و آمد هستند. اگر این افراد خیلی تأثیرگذار بودند در این سال‌هایی که سینما متضرر شد، نقش ایفا می‌کردند و برنامه‌هایی در نظر می‌گرفتند گویا آنها تصمیم‌گیری مناسبی نداشتند! چرخش این افراد در این سمت‌ها هیچوقت تأثیری نداشته البته ممکن است آنها در جاهای دیگر مفیدتر باشند اما در این سال‌ها در این شوراها حرکتی از آنها ندیده‌ایم.


منبع: خبرگزاری مهر
نویسنده: زهرا منصوری