بخش تئاتر خیابانی به جدول بیست و سومین جشنواره‌ی سراسری تئاتر "سوره‌ی ماه"، اضافه خواهد شد.

پایگاه خبری تئاتر:  امیر حسین شفیعی؛ مدیر دفتر تئاتر خیابانی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری؛  گفت: مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری همواره به دنبال رفع آسیب‌های تئاتر خیابانی بوده، چراکه معتقد است وضعیت تئاتر خیابانی در حال حاضر، چندان مساعد نیست و باید در این‌باره به آسیب‌شناسی پرداخت. از این رو به دنبال الگوهای مناسبی بوده‌ایم تا در فرصتی مناسب به عنوان نمایش‌های خیابانی مورد تایید مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، ارائه شوند.

 
وی ادامه داد: گرچه در فراخوان بیست و سومین جشنواره‌ی سراسری تئاتر "سوره‌ی ماه"، جایی برای تئاتر خیابانی در نظر گرفته نشده بود اما با این‌حال با زیر نظر گرفتن برخی از گروه‌های فعال مراکز استانی، 6 نمایش مورد تایید را به عنوان مهمان به جشنواره دعوت کرده‌ایم تا به نوعی نمونه و ‌الگوهای مورد تایید مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری- به لحاظ کیفیت و ساختار- معرفی شوند.
 
این کارگردان تئاتر اضافه کرد: 6 نمایش یاد شده کار کارگردان‌های مراکز استانی است که با حمایت حوزه هنری علاوه بر اجرا در جشنواره، اجرای عمومی نیز خواهند داشت. جا دارد در اینجا از همکاران خوبم در مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری تشکر کنم که امکان اضافه شدن بخش تئاتر خیابانی به جدول جشنواره‌ی بیست و سوم تئاتر "سوره ماه" را فراهم کردند.
 
وی با اشاره به راه‌اندازی دفتر تئاتر خیابانی در مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، اظهار داشت: مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گرچه به وضعیت نابسامان تئاتر خیابانی معترض بوده است اما هرگز در پی حذف این‌گونه‌ی نمایشی از جدول برنامه‌های مورد حمایت خود نبوده؛ از این رو امیدوار هستم در فراخوان جشنواره‌ی بیست و چهارم "سوره ماه" دوباره شاهد عنوان تئاتر خیابانی باشیم.
 
امیرحسین شفیعی در پایان گفت: دفتر تئاتر خیابانی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری همواره از نظرات و پیشنهادات هنرمندان و کارشناسان اهل فن، استقبال می‌کند. هنرمندان و دوستانی که علاقه‌مند به فعالیت در عرصه‌ی تئاتر خیابانی با اهداف حوزه هنری هستند حتما با ما در تماس باشند.
 
خاطرنشان می‌شود بیست و سومین جشنواره‌ی سراسری تئاتر "سوره‌ ماه" به دبیری هنری دکتر رحمت امینی و دبیری اجرایی علی قربانی از 22 تا 28 مهر‌ماه 93 در حوزه هنری برگزار می‌شود.