رئیس انجمن تئاتر کودک و نوجوان اصفهان گفت: انتخاب نمایش‌ها را به صورت بازارچه‌ای انجام دادیم. یعنی در دو روز بازبینی، مدیران مراکز محله‌ها را دعوت کردیم تا کارها را ببینند و با توجه به پتانسیل محله و امکانات مرکزشان، نمایش‌ها را انتخاب کنند

پایگاه خبری تئاتر: احمد رضایی رئیس انجمن تئاتر کودک و نوجوان اصفهان در تشریح برنامه‌های این همایش گفت: «هر نمایش یک اجرا در هنرسرای خورشید و یک اجرا در تالار هنر دارد. در کنار این دو اجرا، هر نمایش حداقل 8 اجرای دیگر هم در مراکز محله‌ها خواهد داشت. به این صورت که در دو مرکز محله 4 بار نمایش را اجرا می‌کنند».

او در پاسخ به این که روش انتخاب نمایش‌ها برای هر مرکز محله به چه صورت بوده، گفت: «انتخاب نمایش‌ها را به صورت بازارچه‌ای انجام دادیم. یعنی در دو روز بازبینی، مدیران مراکز محله‌ها را دعوت کردیم تا کارها را ببینند و با توجه به پتانسیل محله و امکانات مرکزشان، نمایش‌ها را انتخاب کنند».

رضایی، روش انتخاب بازارچه‌ای را فوق‌العاده خوب و یک تجربه جدیدی در اقتصاد هنر توصیف و تاکید کرد: «الان ما نمایشی داریم که 60 اجرا برایش در نظر گرفته شده.به این صورت که مدیران مراکز از نمایش استقبال کرده‌اند و بیشتر از 4 اجرا برای آن در نظر گرفته‌اند. نمایش‌هایی با 40، 30، 25 و 15 اجرا هم داریم و این به اقتصاد گروه‌ها کمک فراوانی کرده و باعث شده نمایش‌های با کیفیت‌تر بیشتر دیده شوند».

بر این اساس، هر کدام از 18 نمایش شرکت کننده در دومین همایش تئاتر کودک و نوجوان اصفهان حداقل 10 اجرا در 4 مرکز (هنرسرای خورشید، تالار هنر، دو مرکز محله) خواهد داشت که این اجراها در زمان همایش (تا پیش از 29 شهریورماه) برگزار خواهند شد و باقی اجراها با توافق گروه‌ها و مراکز محله‌ها تا پایان آبان ماه انجام خواهند شد.

به گفته رئیس انجمن تئاتر کودک و نوجوان، مدیران مراکز اجراهای بیشتر نمایش‌ها را بر اساس قیمت پایه‌ای که شورا مصوب کرده، خریداری کرده‌اند.

دومین همایش تئاتر کودک و نوجوان اصفهان از 19 تا 28 شهریورماه با شرکت 18 نمایش  برگزار می‌شود.