مرضیه برومند اجرای نمایش «ملاقات بانوی سالخورده» در سالن اصلی تاترشهر را فرصتی برای تئاتر عروسکی دانست و از مردم دعوت کرد که به تماشای این کار بیایند.

پایگاه خبری تئاتر: مرضیه برومند، دبیر جشنواره تئاتر عروسکی با اشاره به اجرای نمایش «ملاقات بانوی سالخورده» در سالن اصلی تئاترشهر گفت: اینکه یک کار بعد از حضور در جشنواره تئاتر عروسکی بلافاصله در سالن اصلی تئاترشهر روی صحنه می‌رود، اتفاق مثبتی است. البته وقتی این اتفاق یک پیروزی برای تئاتر محسوب می‌شود که در گیشه و جذب مخاطب موفق باشد. این امر هم جدا از خود کار به تبلیغات خیلی وابسته است.

برومند که پیش از این گفته بود «برای اجرای عمومی نمایش‌های قابل دفاع می‌جنگم»، در پاسخ به این سوال که چقدر برای اجرای عمومی نمایش «ملاقات بانوی سالخورده» در سالن اصلی تئاترشهر جنگیده، گفت: این کار نیازی به جنگیدن من نداشت چون خود کار قابلیت اجرای عمومی را داشت. البته این اجرا آنقدر سریع اتفاق افتاد که من از آن جا ماندم و کمی هم به دلیل خستگی نتوانستم آن کارهایی که پیش‌بینی کرده بودم انجام بدهم.

وی در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر اینکه این نمایش یک کار عروسکی نیست، گفت: من معتقدم تئاتر، تئاتر است و تنها شیوه ای که کارگردان انتخاب می ‌کند برای اینکه مفهوم کار را القا کند، متفاوت است. در جامعه ما اینگونه جا افتاده که کار عروسک، کار برای بچه‌هاست. اما مخاطب حرفه‌ای تئاتر می‌داند که متن «ملاقات بانوی سالخورده» وقتی به صورت عروسکی کار می‌شود، کار کودک نیست.

برومند افزود: بچه‌هایی که کار عروسکی برای بزرگسال می‌کنند باید در تئاتر ادغام شوند و این خط کشی بین تئاتر عروسکی و تئاتر را من قبول ندارم. کار عروسکی این نیست که یک عروسک با چشم و گوش و دست و پا روی صحنه داشته باشد. هر حرکتی که توسط یک شیء اتفاق می‌افتد کار را عروسکی می‌کند و در نمایش «ملاقات بانوی سالخورده» کارگردان این کار را کرده است. یعنی سعی کرده از مفاهیم رئالیستی فراتر برود و اشیاء صحنه را مفهومی‌تر به کار بگیرد.

نمایش «ملاقات بانوی سالخورده» نوشته فردریش دورنمات، با طراحی و کارگردانی هادی حجازی‌فر از پنجشنبه 10 مهر ساعت 19 در سالن اصلی تئاترشهر روی صحنه رفته است.