فیلم سینمایی «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری، برنده‌ جایزه‌ بهترین فیلم در بخش رقابتی Next Wave در هجدهمین دوره جشنواره فانتاستیک فست آمریکا شد.

پایگاه خبری تئاتر: هجدهمین دوره جشنواره فانتاستیک فست آمریکا که بزرگترین جشنواره ژانر ایالات متحده است، هر ساله فیلم‌هایی در ژانرهای وحشت، فانتزی، علمی- تخیلی و اکشن از سراسر جهان، با هدف تجلیل از فیلم‌های ژانر با داستان‌هایی نو و چالش‌برانگیز، انتخاب و به دوستداران سینمای ژانر معرفی می‌کند.

زالاوا به تهیه‌کنندگی سمیرا و روح‌الله برادری، همراه با هشت فیلم منتخب با ژانرهای متنوع از آمریکا، انگلستان، اندونزی، سوئد، آفریقای جنوبی، سنگال، پرتقال و بلژیک از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ سپتامبر (۱-۸ شهریور) در ایالت تگزاس (شهر آستین) به نمایش درآمد و سرانجام توسط هیئت داوران بخش Next Wave به عنوان بهترین فیلم شناخته شد و سومین جایزه‌ی جهانی خود را دریافت کرد.

این فیلم سینمایی با فیلمنامه‌ای از آیدا پناهنده، تهمینه‌ بهرام و ارسلان امیری در سال گذشته در روستای شیان کردستان و خرمرود همدان در ۴۹ جلسه فیلمبرداری شد و نوید پورفرج، هدی زین‌العابدین پوریا رحیمی‌سام، باسط رضایی، شاهو رستمی، فریدون حامدی، صالح رحیمی و جمعی دیگر از بازیگران سینما و تئاتر کردستان در آن همکاری نمودند.

زالاوا نخستین فیلم ارسلان امیری به عنوان کارگردان است که در سی و ششمین دوره هفته بین‌المللی منتقدان فیلم ونیز، جایزه بزرگ بهترین فیلم و همچنین از فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) جایزه بهترین فیلم از نگاه هیئت داوران را دریافت کرد.