دبیر اجرایی پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری این رویداد هنری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در نظر گرفته شده است.

پایگاه خبری تئاتر: رحمان هوشیاری در خصوص بعضی نگرانی و دلواپسی‌ها در مورد برگزاری این جشنواره اظهار کرد: ضمن تشکر و قدردانی از تمامی کادر درمان و مدافعان سلامت به ویژه تلاش‌های دکتر فردین رضاعی ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی کردستان و مجموعه همکاران ایشان در سنگر مبارزه علیه بیماری منحوس کرونا، تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری جشنواره در شرایط بسیار ایمن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: سلامت هنرمندان شرکت کننده و عموم مخاطبان جشنواره اولویت اول و مهم ستاد اجرایی در برگزاری جشنواره است و به همین منظور از ابتدای اقدام برای برگزاری این دوره از جشنواره رعایت تام و کامل نکات بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد کرونا همواره سرلوحه کار بوده است و در ادامه نیز همچنان هماهنگ با ستاد کرونا عمل خواهیم کرد.

هوشیاری اعلام کرد: تاکنون اقداماتی در همین راستا انجام شده و تصمیماتی گرفته شده است از جمله آنکه پذیرش هنرمندان منوط به کارت واکسیناسیون و تست PCR است. وی افزود: گروه‌های شرکت کننده در چندین مرحله پذیرش خواهند شد و تجمعی از هنرمندان نخواهیم داشت و در مکان‌های اجرا نیز مطابق با دستورالعمل‌های موجود فاصله گذاری اجتماعی انجام می‌گیرد و حتی برنامه ریزی برای برگزاری مراسم اختتامیه در فضای آزاد و بیرون از سالن‌های سرپوشیده انجام گرفته است.

دبیر اجرایی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان افزود: اجراهای جشنواره در فضای باز و محدود به مکان‌های خاص در نظر گرفته شده که کاملاً منطبق با موازین ایمنی بهداشت و سلامت طراحی شده‌اند.

هوشیاری اظهار کرد: با توجه به اینکه روند واکسیناسیون عمومی در استان کردستان و به ویژه شهرستان مریوان با تلاش‌های شبانه روزی کادر خدوم درمان و بهداشت سرعت بیشتری گرفته است و حدود ۲ هفته تا برگزاری جشنواره هنوز زمان باقی مانده است، لذا نگرانی خاصی از این بابت وجود ندارد و انشاالله با همکاری تمامی دستگاه‌های مسئول و تلاش شبانه روزی ستاد اجرایی، این جشنواره در زمان تعیین شده و در صحت و سلامت کامل برگزار خواهد شد.

وی اذعان کرد: در این شرایط ناگوار که به خاطر بیماری کرونا بسیاری از مردم در وضعیت روحی روانی نامناسب به سر می‌برند، هنرمندان شریف تئاتر خیابانی ضمن تلاش برای آموزش و آشنایی هرچه بیشتر مردم با رعایت اصول بهداشتی با زبان گویای هنر، به افزایش روحیه نشاط و تزریق شادی و امید در جامعه کمک خواهند کرد و دوشادوش با مدافعان سلامت در کمک به ریشه کن کردن و مهار کرونا تلاش خواهند کرد.


منبع: خبرگزاری مهر