چهارده گروه نمایش صحنه‌ای استان فارس با پشت سر گذاشتن مرحله اول بازبینی به بخش رقابتی بیست و چهارمین جشنواره تئاتر فجر فارس راه یافتند.

 پایگاه خبری تئاتر: برای شرکت در این جشنواره 100 نمایشنامه (53 متن از شیراز و47 متن از شهرهای استان فارس) دریافت شده كه با بازبيني آثار در دو بخش، در نهايت 14 گروه برای جشنواره 92 انتخاب شده‌اند.

احمدسپاسدار، اردشیرظهیری مهرآبادی، محمدهنرجویان و روح ا...رنجبر ازجمله اعضای بازبینی درسطح استان و شهرستان‌های فارس بوده‌اند.

فراموشي(مسعود احمدي)، رقصيدن در تاريكي (علي نيكو منش)، راحله در اين قصه غرق مي‌شود ( احسان شادماني)، منو صدا كن شاه لير (آرمان طيران)، دوچرخه و سينما (بهنام كشاورز)، توقف نه توقف نه وايسا (سپيده كريمي) و برخواني مضحكه لير نوروزي (سپيده گلتراش) اسامی نمایش‌های شرکت‌کننده از شهر شیراز در جشنواره تئاتر فجر استاد فارس است.

همچنین نمایش‌های طوبي در جنگ (محمد فروزان) از ني ريز، راهم (محمد خالقي) از كازرون، راپورت (محمد باقر محمد حسيني) از فسا، مكث (جواد صادقي) از قيروكارزين، كمپوزيسيون (غزل بهارستاني) از لارستان، يك ايستگاه مانده به آخر (محمد حسين اقليدي) از اقليد و تهران 20 شهريور (محمد فريدوني) از سپيدان نمایش‌های دیگری هستند که در جشنواره تئاتر فجر استان فارس شرکت می‌کنند.

اين نمايش‌ها قرار است در بیست و چهارمین جشنواره تئاتر فجراستان فارس، برای کسب مقام‌های اول تا سوم و به ویژه نمایش برگزیده منطقه‌ای و کشوری در معرض دید داوران، هنرمندان، علاقه‌مندان و رسانه‌ها قرار گيرند.

گفتنی است اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان فارس در سال حماسه سیاسی و اقتصادی ، بیست و چهارمین جشنواره تئاتر فجر استان فارس را در شهریور 92 برگزار می کند