رییس هیات مدیره خانه سینما گفت: مهم‌ترین مطالبه خانه سینما از سازمان سینمایی تعامل دو طرفه و برنامه ریزی با همفکری صنوف سینمایی است.

پایگاه خبری تئاتر: در طول سال‌های فعالیت خانه سینما بارها حاشیه‌ها و مشکلاتی بین این نهاد صنفی با مدیریت دولتی سینما پیش آمده که نقطه اوج آن به دولت دهم و بسته شدن خانه سینما برمی‌گردد؛ اتفاقی که در نهایت با تغییر دولت و ادامه فعالیت خانه سینما همراه بود. 

در دولت قبل اگرچه همه چیز در این بین تقریبا در خنثی‌ترین شکل خود پیش می‌رفت، اما یکی از آخرین تنش‌های خانه سینما با وزارت ارشاد مربوط به انتخابات حاشیه‌دار شورای صنفی نمایش می‌شد که سال‌ها محل برگزاری آن در خانه سینما بود ولی ورود سازمان سینمایی به انتخابات شورا در اردیبهشت سال 1399 منجر به صدور بیانیه‌ای همراه با هشدار به رییس وقت سازمان سینمایی (حسین انتظامی) از سوی خانه سینما شد.  

 پس از آن هم روال کار عادی سپری می‌شد ولی دولت سیزدهم که چند ماه قبل بر سرکار آمد به نظر می‌رسید باز هم چالش‌های میان خانه سینما و وزارت ارشاد از سرگرفته شود چرا که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مقطعی که هنوز از مجلس رأی اعتماد هم نگرفته بود، در بخشی از برنامه تدوین شده خود در تشریح وضعیت موجود سینما، «اعطای کمک‌های مالی به خانه سینما که فاقد وجاهت قانونی بوده و معدل فعالیت‌های آن در جبهه فرهنگی معارض انقلاب اسلامی دیده می‌شود»، را مورد نقد قرار داده بود. اسماعیلی در عین حال به حل مسائل و مشکلات صنفی اهالی سینما از طریق برون‌سپاری و کارآمدسازی خانه سینما در حل مشکلات آن‌ها اعم از بیمه، امنیت شغلی و دستمزد، ثبت صنوف مختلف سینما در وزارت فرهنگ و کار اشاره کرده بود.

حال بازدید سرزده محمد خزاعی - تهیه‌کننده سینما و ریس جدید سازمان سینمایی- از خانه سینما که دو روز قبل اتفاق افتاده می‌تواند سرفصل تازه‌ای برای ارتباط صنوف با مدیریت دولتی سینما باشد که البته سرانجام آن را آینده نشان خواهد داد.

در این باره محمد علی نجفی - رییس هیات مدیره خانه سینما - به ایسنا می‌گوید: حضور آقای خزاعی در خانه سینما باعث خوشحالی شد چرا که به هر حال ایشان تهیه‌کننده بودند و گفتند که من به خانه خودم آمدم و عضوی از اینجا (خانه سینما) هستم.

او افزود: در این دیدار اعضای هیات مدیره خانه سینما یکسری مسائل را مطرح کردند و آقای خراعی هم گفتند که شما باید برنامه‌ریزی کنید که چگونه می‌توان مسئله معیشت و حیثیت هنرمندان را توأمان حفظ کرد. این جلسه در کل و در مقایسه با دوره‌های قبل امیدوارکننده‌ بود، ضمن اینکه مهم‌ترین مطالبه خانه سینما تعامل دو طرفه است تا برنامه‌ریزی‌ها با همفکری و همیاری صنوف و سازمان سینمایی باشد.