نمایش «س وهم شیشه ای» به نویسندگی و کارگردانی امید افشاری برای اجرا در اواخر آذر آماده می شود.

پایگاه خبری تئاتر: نمایش «س وهم شیشه ای» به نویسندگی و کارگردانی امید افشاری که قرار است اواخر آذر در یکی از تماشاخانه های خصوصی به صحنه برود این روزها مراحل تمرین را سپری می کند.

این نمایش که کاری است از گروه «باز - بازی» در سه اپیزود طراحی شده و اقتباسی آزاد از نمایشنامه «باغ وحش شیشه ای» تنسی ویلیامز است.

در توضیح این نمایش آمده است: «س وهم شیشه ای» روایتی است از تنهایی آدمیان با ظاهری شیشه‌ای که زشتی های درونشان به هنگام درخشش نور نمایان می‌شود، انسان‌هایی که تنها در تاریکی زیبا می‌مانند.

امید افشاری نویسنده و کارگردان نمایش گفت: اپیزود اول نمایش «س وهم شیشه‌ای» اقتباسی آزاد از نمایشنامه «باغ وحش شیشه ای» اثر نویسنده بزرگ تنسی ویلیامز است. تلاش کردم در بازنگری متن و بازنویسی اثر نگاهی متفاوت به اتفاقات نمایش داشته باشم؛ نگاهی بر خلاف جهت نمایشنامه اصلی با ایده ای رمزآلود و معمایی که تا حدی سعی بر آن شده هراس برانگیز نیز باشد. اپیزود اول نمایش آن چیزی نیست که ما از «باغ وحش شیشه ای» انتظار داریم.

وی ادامه داد: در اقتباسی که از این نمایشنامه شده است دیگر خبری از آن درام احساسی و اجتماعی و رئالیسم جادویی مستتر در متن نیست چون در اجرای این نمایش تمام تلاشم را کرده ام که ایده هایی نو به کار وارد شود و اجرایی همگام با متد روز دنیا داشته باشیم. برایم همراه کردن مخاطب چه عام و چه خاص در کنار هم به نوعی پیروزی محسوب می شود از این رو اتفاقات نمایش به شکلی طراحی و چیدمان شده که دور از انتظار مخاطب است.

افشاری درباره دیگر اپیزودهای نمایش بیان کرد: در ادامه مخاطبان شاهد ۲ اپیزود دیگر خواهند بود که کاملا مستقل از نمایشنامه ویلیامز و وام گرفته از واقعیت های جامعه امروزمان است و شاهد درامی با محوریت وهم عشق، خیانت و تقاص هستیم. تلاش من و گروه نمایش تاثیرگذاری مثبت روی مخاطب است تا دستاورد نمایش همچون اجراهای گذشته مان نقل کردن سینه به سینه مخاطبان باشد.

بازیگران این نمایش بدون ترتیب فرزاد دشتی، مرضیه آقاسی، الهه ادبی، سهیل صبوحی، زهرا شهبازی، مریم بحیرایی، شهرام شجاعی، محمد نیرومند
سمیرا شیری هستند.

از جمله دیگر عوامل این پروژه می توان به گروه کارگردانی: دستیار اول: شهناز نوری، آذر دریانی، دستیار دوم: محمد نیرومند، طراح صحنه و لباس: شهاب شریفی، آهنگساز: مجید ابراهیم زاده، منشی صحنه: شهناز نوری، آذر دریانی، عکاس: محمدرسول گایینی اشاره کرد.


منبع: خبرگزاری مهر
نویسنده: آروین موذن زاده