پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با معرفی نفرات و گروه های برتر به کار خود پایان داد.

پایگاه خبری تئاتر: مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان روز دوشنبه و با حضور هنرمندان شاخص نمایش‌های خیابانی کشور در پارک بانوان این شهر مرزی برگزار شد.

هیأت داوران پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان نمایش تصمیم سمندر به کارگردانی مسعود کردی از بروجرد را به عنوان اثر برگزیده در بخش کودک معرفی کرد و از نمایش سبزک و مبارک به کارگردانی مهدی ملکی از تهران با اهدای لوح تقدیر و مبلغ نقدی تقدیر به عمل آورد.

در بخش ایثار و شهادت و دگرگونه های نمایشی نیز از گروه‌های شرکت کننده بدون اولویت تقدیر به عمل آمد.

هلین و هاوان محمدی هر دو با بازی در دروشکه برسیکان و گندم نادری به عنوان نفرات برتر بخش خردسالان انتخاب و معرفی شدند.

در بخش طراحی و ایده‌پردازی، مرجان موسی‌نژاد طراح و ایده‌پرداز نمایش خصوصی، مهدی ملکی طراح و ایده‌پرداز ماشین مشتی ممدلی، امیر امیری از نمایش ارتباط چشمی با مادر و وحید درویشی از نمایش مرگ بازی دروغ‌های حقیقی به عنوان نفرات برتر شناخته شدند.

در این بخش هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و دیپلم افتخار از نمایش هفت خوان از یزد تقدیر به عمل آورد.

نمایش مفرد غایب به کارگردانی هادی کیانی از اصفهان، نمایش پینوکیو به کارگردانی سعید خیرالهی از ایلام، نمایش کورپه شیرین به کارگردانی سعید ذبیحی از کرمانشاه و نمایش درشکه برسیه‌کان به کارگردانی مختار محمدی از مریوان در بخش ایثار و شهادت مورد تقدیر قرار گرفتند.

هیأت داوران به پاس قدردانی از تلاش و کوشش هنرمندان شاهد و ایثارگر حاضر در جشنواره با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی از احمد آژنده بازیگر نمایش اسطوره از اصفهان، محمد روزبهانی کارگردان نمایش دلدار دلوار از تهران، بهاره سعیدی پناه کارگردان نمایش برای یک لایک از کرمانشاه و علیرضا شمس کارگردان نمایش چند امضا بر تنگ بلور از اصفهان و مالک آبسالان بازیگر نمایش طوطی و بازرگان از ایلام تقدیر کرد.

در بخش تحقیق و پژوهش بخش آئینی نیز هیأت داوران ضمن تقدیر از سیدفریدون احمدی برای نمایش گولی، مجتبی مقدم را به عنوان رتبه اول این بخش معرفی کرد.

هیأت داوران ضمن تقدیر از محمدرضا جعفری کارگردان نمایش هلونه، جایزه برتر بخش کارگردانی آئینی را به هوشیار قوامی کارگردان نمایش گولی اهدا شد.

در بخش طراحی فضا، افشین خدری و فراز کاظمی برای نمایش باجه تلفن، احمد صمیمی برای نمایش pov و کژال راست‌بین برای نمایش دروشکه برسیه‌کان به ترتیب حائز رتبه سوم، دوم و اول شدند.

در بخش موسیقی نیز، محمد اسلامی و محمد نریمانی در نمایش پارامتر حائز رتبه سوم شدند، امین آبسالان برای نمایش طوطی و بازرگان رتبه دوم را به خود اختصاص داد و جایزه اول نیز به محمد نادری در نمایش سمفونی برای عبور اهدا شد.

جایزه اول طراحی لباس به نادره حیدریان از نمایش طوطی و بازرگان، جایزه دوم به سیاوش عبداللهی از نمایش مرغ همسایه غاز نیست و جایزه سوم نیز به آدینه رحیم‌نژاد از نمایش اسطوره رسید.

در بخش طرح و ایده نیز مختار محمدی برای نمایش دروشکه برسیه‌کان، هما پرسیان برای نمایش pov و حیدر رضایی برای نمایش طوطی و بازرگان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش بازیگری مرد مصطفی کولیوندی در نمایش پینوکیو و مرغ همسایه غاز نیست حائز رتبه اول، هاشم پورمحمدی در نمایش برای یک لایک رتبه دوم و مالک آبسالان در نمایش طوطی و بازرگان رتبه سوم را کسب کرد.

دلارام ترکی از نمایش pov رتبه اول، فاطمه حسینی از نمایش رکاب‌زن رتبه دوم و مارال ایزدبخش از نمایش ۲۵ متر آرزو به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم بخش بازیگری زن را به خود اختصاص دادند.

رتبه سوم بخش کارگردانی را مصطفی کولیوندی از نمایش مرغ همسایه غاز نیست کسب کرد، احمد صمیمی از نمایش pov رتبه دوم و مختار محمدی کارگردان نمایش دروشکه برسیه‌کان جایزه برتر را کسب کرد.

در این مراسم همچنین از گروه ماهیان عاشق متشکل از توانخواهان تحت پوشش سازمان بهزیستی به صورت ویژه تجلیل به عمل آمد.