هم‌خوانی «خوشحال و شاد و خندانیم»، بحرطویل‌خوانی برای شاعر، اهدای هدیه، خاطره‌گویی رضا فیاضی و سخنان هنگامه مفید در مراسم بزرگداشتش.

پایگاه خبری تئاتر:  مراسم بزرگداشت هنگامه مفید دیشب ساعت 23:30 در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان با حضور شرکت کنندگان، دست اندرکاران و میهمانان ویژه بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان برگزار شد.

این مراسم بزرگداشت با اجرای اعضای مجله شفاهی توکا (تئاتر کودک ایران) آغاز شد. دو نوازنده گیتار و فلوت روی صحنه و اعضای این گروه در پایین سن رو به روی مفید ایستادند و شعر «خوشحال و شاد و خندانیم» را که سروده او است هم‌خوانی کردند.

سپس هنگامه مفید که متاثر شده بود، به همراه گروه به روی سن رفت و یک بار دیگر همه با هم شعر کودکانه «خوشحال و شاد و خندانیم» را خواندند. سپس امیرحسین انصافی (پسر کوچک جواد انصافی) شعری را که به صورت بحر طویل و درباره هنگامه مفید سروده شده بود، خواند.

رضا فیاضی از ایرج راد و هیات مدیره انجمن تئاتر کودک و نوجوان خواست که به روی سن بیایند و ایرج راد، این هدیه را به مفید اهدا کرد.

هنگامه مفید در سخنانش به صحبت‌های اکبرلو در رابطه با پژوهش در تئاتر کودک و نوجوان و سخنان ایرج راد اشاره کرد و گفت: من یک کم امل و قدیمی شده‌ام ولی اعتقاد دارم همیشه می‌توانیم یاد بگیریم. هیچ وقت از یاد گرفتن و سوال کردن نباید خجالت بکشیم. در هر سنی که هستیم. باید چیزهایی را که باور و اعتقاد داریم، محکم بیان کنیم. اما خب ممکن است خیلی از آموزه‌هایی را که با آنها اخت شده‌ایم مجبور شویم تغییر بدهیم.

او سپس با خنده گفت: در هر صورت خودم هم نمی‌دانم چه گفتم. چون همه اتفاقاتی که امشب افتاد، برایم جالب و جذاب بود. خیلی از این شب بسیار زیبایی که برایم ساختید، سپاسگزارم.

رضا فیاضی هم در ادامه با یادی از همسر مفید، شادروان کامبیز صمیمی مفخم، به سابقه آشنایی‌اش با خانواده مفید اشاره کرد و گفت: آشنایی من با خانواده محترم مفید، به قبل از انقلاب حدود سال 56 می‌رسیم.  با نمایش «بخت خفته» که عادل بزدوده و هنگامه مفید دو طرف صحنه می‌نشستند به عنوان مطرب‌های نمایش موسیقی می‌نواختند و من آن شاه بانمک بودم.