ایرج راد درباره بازدید وزیر ارشاد از مجموعه تئاتر شهر و صحبت‌های صورت گرفته در این جلسه توضیح داد.

پایگاه خبری تئاتر:  یکشنبه 20 مهرماه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه معاون هنری وزارت ارشاد، مدیر اداره هنرهای نمایشی، مدیر تئاتر شهر و مدیرعامل خانه تئاتر از مجموعه فرهنگی تئاتر شهر بازدید و درباره مسئله تعمیرات و بازسازی این مجموعه و تخریب‌های صورت گرفته، صحبت کردند.

مدیرعامل خانه تئاتر درباره این بازدید توضیح داد: مسئله تعمیرات تئاترشهر یک مقدار ما را مضطرب کرده بود. نمی‌دانستیم چه اتفاقی دارد می‌افتد. از قبل اطلاع رسانی نکرده بودند که دارند تخریب می‌کنند. به همین دلیل هم دو روز پیش، جلسه فوق‌العاده‌ای با هیئت مدیره خانه تئاتر داشتیم و در این مورد صحبت کردیم.

ایرج راد ادامه داد: شنبه شب آقای مرادخانی زنگ زدند و قرار شد یکشنبه صبح به همراه وزیر از تئاتر شهر بازدید کنیم.  بازدید و صحبت‌های ما از ساعت 9 تا 11:30 صبح طول کشید و من همه نگرانی‌ها را به آقای وزیر منتقل کردم.

او با تاکید بر این که مشکلات مرتبط با بنای قسمت جنوبی مجموعه و مترو را با وزیر ارشاد درمیان گذاشته است، گفت: متاسفانه ساخت و سازهای چند سال اخیر در اطراف تئاتر شهر به جای این که کمک کننده باشند به مجموعه لطمه زده‌اند.

به گفته ایرج راد، معماری که وظیفه بازسازی مجموعه را برعهده دارد، اعلام کرده است که بررسی‌ها در تابستان انجام شده ولی اطلاع‌رسانی نشده است.

راد که برای حضور در جشنواره تئاتر کودک هم‌اکنون در همدان حضور دارد، گفت: معمار مجموعه اعلام کرد که در عرض 3 ماه بازسازی تمام خواهد شد. اما من گفتم 3 ماه امکان‌پذیر نیست. نگرانی‌ام این است که در اواسط کار، بودجه تمام شود و اینجا به صورت مخروبه باقی بماند. این آن اتفاقی است که در اداره تئاتر افتاد و آنجا الان به صورت مخروبه باقی مانده. این نگرانی‌ها را عنوان کردم. گفتند نگران نباشید همه چیز حساب شده و بودجه اختصاص یافته است.

مدیرعامل خانه تئاتر افزود: آقای جنتی گفتند 2 شیفته این کارها انجام شود. که من تقاضا کردم در 3 شیفت صورت بگیرد. قرار شد سه شنبه و چهارشنبه جلسه ای داشته باشیم.
به گفته ایرج راد، قرار بر این شده است که خانه تئاتر نظارت کاملی بر بازسازی بنای تئاتر شهر داشته باشد.