سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به سرایت گاز منواکسید کربن به یک سالن نمایش در خیابان شریعتی، اعلام کرد که در عملیات آتش نشانان ۷۰ نفر از این حادثه نجات یافتند.

پایگاه خبری تئاتر: سید جلال ملکی گفت: ساعت ۲۱ و ۱۰ امشب حادثه گازگرفتگی در خیابان شریعتی به سامانه ۱۲۵ اعلام و بی درنگ مأموران ایستگاه شماره ۷۳ به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در طبقه منهای یک ساختمان ۱۰ طبقه سالن نمایشی وجود داشت، افزود: از طریق موتورخانه که در مجاورت این سالن قرار دارد، نشت گاز مونوکسید کربن روی داد و بیش از ۷۰ نفر در محل حادثه حضور داشتند.

ملکی ادامه داد: تعدادی از این افراد دچار گاز گرفتگی شده بودند که آتش نشانان نسبت به انتقال این افراد به بیرون سالن اقدام کردند.

وی خاطرنشان کرد: با احتیاط و آرامش کامل پس از توقف اجرای نمایش همه افراد بدون مشکل به بیرون سالن منتقل و برخی افراد بدلیل ضعف و بی حالی ناشی از گاز منواکسید کربن تحویل عوامل اورژانس شدند.

ملکی علت این حادثه را نقص فنی در سیستم آبگرمکن موتورخانه اعلام کرد و گفت: بیش از ۲ سال اماکن تجمعی از جمله سالن های نمایش، مدارس و دانشگاه ها تعطیل بوده و برای راه اندازی سیستم موتورخانه این اماکن باید از افراد با تجربه استفاده شود.

وی تاکید کرد: همچنین احداث اماکن تجمعی همچون سالن نمایش در طبقه زیرزمین ساختمان جانمایی مناسبی نیست و این اماکن باید به سیستم تهویه و راه پله های استاندار و مناسب مجهز شوند