موسیقی نمایش «ترانه‌های قدیمی» نوشته و کار محمد رحمانیان یک اجرا در تالار وحدت خواهد داشت که این اجرا روز شنبه 26 مهر ماه انجام خواهد شد.

پایگاه خبری تئاتر: در پی استقبال مخاطبان از موسیقی نمایش «ترانه‌های قدیمی» بنا بود اجرای این نمایش روز 25 مهر 93، در دو نوبت در برج میلاد انجام شود اما به دلیل عدم توافق گروه با برج میلاد، این اجرا فقط برای یک سانس در تالار وحدت تمدید شد و بنابراین این نمایش روز شنبه 26 مهر 93 ساعت 22 در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت.

در ادامه تور موسیقی نمایش «ترانه های قدیمی» به نویسندگی و کارگردانی محمد رحمانیان پس از اجرا در شهرهای مشهد و شیراز، این نمایش روزهای 25 و 26 مهر در تهران روی صحنه می‌رود و روزهای 29 و 30 مهر هم در تالار هنر اصفهان اجرا خواهد داشت.

موسیقی نمایش «ترانه های قدیمی» سال گذشته در مجموعه تالار شمس (اکو) روی صحنه رفته بود که با استقبال مخاطبان روبرو شد از همین رو بناست در تهران و اصفهان روی صحنه رود.

«ترانه های قدیمی» با بازی علی عمرانی، مهتاب نصیرپور، حبیب رضایی، افشین هاشمی، اشکان خطیبی، علی سرابی، سحر دولتشاهی، معصومه رحمانی و پرستو رحمانیان روی صحنه می‌رود. در اجرای این نمایش فردین خلعتبری به عنوان مشاور کارگردان همکاری دارد، سامان احتشامی پیانو می‌نوازد و علی زندوکیل منتخبی از ترانه‌های ماندگار موسیقی ایران را می‌خواند.

علاقمندان برای تهیه بلیت‌های اجرای تهران می‌توانند به سایت ایران کنسرت به نشانی اینترنتی http://www.iranconcert.com/ مراجعه کنند.

 اجرای تئاتر موزیکال «بانوی زیبای من» تمدید شد

«بانوی زیبای من» با متن و اشعار آلن جی لرنر و موسیقی فردریک لو به کارگردانی (نمایشی) آرش آبسالان عنوان تازه‌ترین اثر آنسامبل اپرای ایران به سرپرستی مجید گرامیان است که در روزهای 28 و 29 مهرماه برای آخرین بار روی صحنه می‌رود. ارکستر پاسارگاد به رهبری مهدی پناهی این تئاتر موزیکال را همراهی می‌کند. همچنین مهرداد بابایی سرپرستی موسیقی این اثر را بر عهده دارد.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: «پروفسور هنری هیگینز» استاد آواشناسی دانشگاه همراه با دوست زبان شناس‌اش «پیكرینگ» شرط می‌بندد كه می‌تواند دختر گل فروش و عامی لندنی به نام الیزا دولیتل را تبدیل به بانویی متشخص كند كه در میهمانی‌های اشرافی بدرخشد.

نمایش موزیکال «بانوی زیبای من» برگرفته از موزیکال‌ بسیار پرطرفدار برادوی است که نخستین بار در سال 1956 با متن و اشعار آلن جی لرنر و موسیقی فردریک لو به روی صحنه رفت. در سال 1964 فیلم موزیکال بانوی زیبای من توسط جرج کیوکر از روی این اثر ساخته شد و در آن سال توانست 8 جایزه اسکار را از آن خود کند. دوبله فارسی این فیلم با مدیریت دوبلاژ علی کسمایی پیش از انقلاب تبدیل به یکی از محبوب‌‌ترین فیلم‌‌ها شد. فرهاد مهراد خواننده بزرگ ایران، در این فیلم به جای یکی از نقش‌های اصلی آواز خواند.

فرنوش رحیمی، یاشار احمدی، مجید گرامیان، مهرداد بابایی، شهاب زارع، فرزانه زینتی، سحر ستوده، هدی تاج، مهدی محمدی، کاوه رمضان زاده، وحید دین پرور، حامد مازندرانیان، نیلوفر لطف آور، مانلی خشکباری، محمد حقیقی، مهران قدیمی، عاطفه جهان بین، فروغ فضلی، امیر دیندار در این تئاتر موزیکال به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به حضور بهزاد آدینه طراح صحنه، نسیم ملکی طراح لباس، سمیه فراهانی طراح گریم، امیر محمد شریف و مرتضی مظلومی دستیاران کارگردان، سعید غفاری مجری دکور، مانی لطفی زاده، نیوشا خطیب و نیما معتمدی عکاس، سارا حدادی عکاس گریم، و ایلیا شمس، امیر قالیچی (تئاتربازها)، نیوشا مزید آبادی روابط عمومی اشاره کرد.

علاقمندان می توانند با مراجعه به سایتwww.iranconcert.com اقدام به خرید اینترنتی بلیت این تئاتر موزیکال نمایند.

تئاتر موزیکال «بانوی زیبای من» توسط شرکت هامین گستر آریا به مدیریت سید علی میر محمدی در روزهای 28 و 29 مهرماه ساعت 22 در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.