نمایش سیاه بازی رختشورشاه با استقبال تماشاگران تا 19 آذر به اجرای خود ادامه می دهد.

پایگاه خبری تئاتر: علی یدالهی کارگردان نمایش رختشورشاه و سرپرست گروه تئاتر دژاوو با اعلام این خبر گفت: استقبال مخاطبان و تشویق هنرمندان ، متخصصان تئاتر و تئاتر سنتی ایرانی دلگرممان کرد که به اجرای این نمایش ادامه دهیم. با همراهی و مساعدت مهرداد کورش نیا مدیریت مجموعه محراب ، به مدت یک هفته این اجرا تمدید شود.

این کارگردان و بازیگر تئاتر افزود: خوشحالم که ویژگی های نوآورانه این اجرا مورد توجه هنرمندان و حتی تماشاگران غیر متخصص نمایش های سیاه بازی قرار گرفته است. این اتفاق قدرت و استحکام نمایش های شادی آور ایرانی را آشکار می کند.

او درباره نمایشنامه اصلی که اثری تراژیک و بسیار سنگین است گفت: سیاه بازی مجموعه ای از تکنیک های نمایشی است که اگر آن را بدانید می توانید هر نمایشنامه ای را در این سبک بسازید. نمایشنامه سیاه بازی ، نمایشنامه کمدی فقط یک پیشنهاد به کارگردان و گروه اجرایی است ولی این که چطور به متن و ماجرا و لحظه نمایشی نگاه کنید که در آن نقش سیاه را بیابید و ببینید و بسازید چیز دیگری ست.

نمایش رختشورشاه با بازی علی بیک محمدی ، جواد انصافی ، نگار مقدسی، کاظم برزگر، آزیتا نوری وفا، مجتبی گوهرخای، آرزو کریمی زند، سمانه ابن علی، شقایق بهرامی و الناز میرزا در سالن استاد جعفر والی مجموعه تئاتر محراب روی صحنه است.

گروه نوازندگان به سرپرستی علی جباری اجرای موسیقی زنده نمایش را بر عهده دارند. در این گروه کمانچه را علی جباری ، تار  را میثم ابراهیمی و تنبک را  پریا زندی می نوازند.

طراحی لباس و حرکت نوید فرح مرزی، طراحی صحنه و پوستر و بروشور علی یدالهی، طراحی نور اکبر شجاعی و نقاشی صحنه ناصر عزیزی هستند. اختر تاجیک عکاس ، پرهام محبیان و فهیمه کرمی دستیاران کارگردان هستند. فهیمه کرمی منشی صحنه این نمایش را نیز بر عهده دارد. زهرا شایان فر روابط عمومی، بردیا یدالهی مدیر صحنه هستند. ساخت دکور توسط جواد مرآتی انجام شده است.

این نمایش نوشته بابک لطفی خواجه پاشا است که توسط  فرهاد نقدعلی بازنویسی شده و به روز قبل از تاج‌گذاری احمدشاه میپردازد. انسی‌معزالدوله می‌خواهد با احمد‌شاه ازدواج کند اما شاه فرار می‌کند و به رختشورخانه کاخ پناه می‌برد و در آنجا مخفی می‌شود که خود زمینه ساز ماجراهای دیدنی دیگری است.

علاقه مندان می توانند از طریق سایت تیوال برای خرید بلیت اقدام کنند.