چند روز بعد از آنکه یک نماینده مجلس از برخی فیلم های مجوزدار سینما به تندی انتقاد کرد، سازمان سینمایی با تبریک روز مجلس ابراز امیدواری کرد که با همراهی نماینده ها برای پیشبرد سیاست های فرهنگی دولت بویژه در سینما گام برداشته شود.

پایگاه خبری تئاتر: متن پیام تبریک این سازمان به این شرح است:

«باسمه تعالی

روزشهادت عالم مجاهد و انقلابی آیه الله سیدحسن مدرس و "روز مجلس " فرصت گرانقدری برای تکریم و ارج نهادن به خانه ملت و مجاهدت در مهمترین رکن اساسی نظام مردم سالاری دینی است. فرصت تجلیل و قدردانی از شخصیت هایی که تمام همت وعزم خویش را در مسیر پیشرفت ،توسعه وتعالی پایدار کشور عزیزمان مصروف می دارند.

سازمان سینمایی وسمعی وبصری باگرامیداشت یاد و خاطره روحانی شهید آیت الله سیدحسن مدرس (ره) و نمایندگان شهید مجلس شورای اسلامی، فرا رسیدن روز مجلس شورای اسلامی را به همه نمایندگان عزیز مجلس شورای اسلامی تبریک عرض می نماید..

امید که درسایه عنایات خداوند سبحان و ظل توجهات حضرت ولی عصر(عج) ورهبری های حکیمانه امام خامنه ای مدظله العالی و بهره گیری از رهنمودها و همراهی نمایندگان شریف و عزیز ملت بزرگ ایران در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و پیشبرد سیاست های فرهنگی دولت مردمی و انقلابی؛ وخصوصا در حوزه سینما به عنوان کلیدپیشرفت کشور و بازسازی انقلابی و عقلانی ساختار سینما گام های موثر برداریم.»

اخیرا پس از اظهارنظر بیژن نوباوه - نایب رییس کمیسیون فرهنگ مجلس و عضو شورای پروانه نمایش - مبنی بر مسئله‌دار بودن 30 فیلم سینمایی که از دولت قبل مجوز اکران گرفته‌اند، حاشیه‌هایی به وجود آمد که به واکنش اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران و کانون کارگردانان خانه سینما و برخی سینمایی‌های دیگر نیز منجر شد. این نماینده که خود تاکید کرده در جلسه برگزار شده برای شورای جدید پروانه نمایش شرکت نکرده، با صراحت اعلام کرده که اگر این فیلم‌ها به نمایش درآیند، به همراه نمایندگان دیگر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به مجلس فرامی‌خواند.

در همین راستا برنامه‌ اکران فیلم «گربه سیاه» که قرار بود از امروز 10 آذر اکران شود متوقف و اعلام شد که به دلیل درخواست شورای صنفی نمایش چنین اتفاقی افتاده و اکران این فیلم به مدت دو هفته و بقیه فیلم‌ها یک هفته به تعویق می‌افتد و خبری از توقیف فیلم‌ها نیست، این در حالی است که شورای صنفی نمایش همین سه روز قبل جلسه داشت و برنامه نمایش چهار فیلم جدید دیگر را هم اعلام کرد و خبری از تغییر برنامه اکران نبود. برهمین اساس به نظر می‌رسد با توجه به اینکه نسبت به برخی فیلم‌های مجوزدار دولت قبل حرف و حدیث‌هایی مطرح شده احتمالا قرار است فیلم‌ها دوباره بازبینی شوند بویژه انکه درباره فیلم «گربه سیاه» به ایسنا گفته شد که قرار است در وزارت ارشاد فیلم‌ را دوباره ببینند.