معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره‌هایی که تئاتر را ارتقا نمی‌دهند حذف می‌شوند.

پایگاه خبری تئاتر: علی مرادخانی که ظهر امروز 25 مهر ماه در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر منطقه‌ 2 کشور در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد سخن می‌گفت در ادامه اظهار کرد: جشنواره‌هایی مثل جشنواره تئاتر منطقه‌ای که در امتداد جشنواره فجر هستند جشنواره‌های مفید و اثربخشی هستند که موجب رشد و ارتقای سطح تئاتر کشور می‌شوند.

وی ادامه داد: کشور در زمینه اقتصاد تئاتر به یک پویش درونی احتیاج دارد که این مهم عظم جدی همه اهالی تئاتر کشور را می‌طلبد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: چون تئاتر از فرهیختگی، ادبیات و اندیشه سخن می‌گوید لازم است که سطح کارهایی که در این حوزه انجام می‌شود بالا باشد و از همین رو بود که وقتی چند سالی از برگزاری جشنواره تئاتر فجر گذشت به این نتیجه رسیدیم که برگزاری چنین جشنواره‌ای نیاز به مقدماتی دارد که در همین راستا جشنواره تئاتر منطقه‌ای به وجود آمد.

مرادخانی گفت: یکی از مسائلی که در حوزه تئاتر با آن روبرو هستیم سطح پایین امکانات و سطح بالای توقعات و نیازهای این حوزه است.

وی با بیان اینکه متاسفانه طی چند سال اخیر بودجه تئاتر رشد خوبی نکرده است، اظهار کرد: وقتی بنده در سال 83 حوزه مدیریتی خود را تحویل دادم بودجه فعالیت‌های هنری ما 18 میلیارد تومان بود و بودجه سینمایی ما 6 میلیارد تومان و هنگامی که سال گذشته این مسئولیت را به عهده گرفتم بودجه سینمایی ما 100 میلیارد تومان شده بود و بودجه فعالیت‌های هنری ما 22 میلیارد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: اگر امروز ما صحبت از دیپلماسی فرهنگی می‌کنیم این مهم نیازمند اختصاص بودجه‌های مکفی است تا ان شاالله ما بتوانیم فعالیت‌های خوبی را در زمینه اعزام گروه‌های تئاتر به خارج از کشور داشته باشیم.

مرادخانی تصریح کرد: خوشبختانه حوزه مدیریتی تئاتر کشور دچار رکود نیست و فعالیت‌های خوبی در این حوزه در حال انجام شدن است و همه ما امیدواریم که بتوانیم قدم‌های بهتری را برای ارتقای این حوزه برداریم تا بتوانیم به موفقیت‌های بین‌المللی دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: از مسئولین ارشاد خراسان رضوی که علی رغم نداشتن بودجه در زمینه برگزاری این جشنواره نهایت تلاش خود را انجام دادند، سپاسگزاریم.