‌فیلم سینمایی «پاسیو» اولین ساخته مریم بحرالعلومی به بخش مسابقه جشنواره بین المللی فیلم «نارتوگان» استانبول راه یافت.

پایگاه خبری تئاتر: «پاسیو» اولین فیلم بلند مریم بحرالعلومی در ادامه رقابت‌های جهانی خود به بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم Nartugan استانبول با شعار «جشن تولد خورشید» راه یافته و با دیگر آثار این جشنواره رقابت خواهد کرد.

جشنواره Istanbul International Nartugan Film Festival (IINFF) قصد دارد با کمک سینما یک وحدت فرهنگی بین مردمی که به زبان ترکی و لهجه‌های آن صحبت می‌کنند، در هر کجا که باشند، ایجاد کند.

‌فیلم‌های بخش مسابقه این جشنواره از میان بیش از ۳ هزار فیلم برگزیده شده است که منتخبان ۱۳ تا ۱۶ دسامبر مصادف با ۲۲ تا ۲۵ آذرماه در سینما Beyoğlu استانبول به نمایش در می‌آیند و ۲۰ دسامبر همزمان با ۲۹ آذرماه نیز مراسم اختتامیه برگزار می شود.

Nartugan یا Nardugan در فرهنگ ترک‌ها معادل شب یلدا و آغاز فصل زمستان است و به همین مناسبت اختتامیه این جشنواره در آستانه شب یلدا (۲۰ دسامبر) و همزمان با آغاز تعطیلات ترکی و کریسمس مسیحی‌ها برگزار می‌شود.

‌بهناز جعفری، کریم امینی، محدثه حیرت، یاسمن ترابی، بهروز قادری، سحر غمخوار، زنده‌یاد حسین ملکی، بابک انصاری، شقایق فراهانی و پوریا پورسرخ، بازیگران «پاسیو» هستند.