زارعی تغییر و تحولات بوجود آمده در وزارت علوم پس از استیضاح رضا فرجی‌ دانا را یکی از دلایل تاخیر در فعالیت‌ها دانست.

پایگاه خبری تئاتر: سرپرست خانه تئاتر دانشگاهی تاخیر بوجود آمده در معرفی دبیر دوره هجدهم را به دلیل اهمیت برگزاری جشنواره برای معاونت فرهنگی وزارت علوم دانست و از تلاش برای تعیین گزینه موردنظر تا دو هفته آینده خبر داد.

 کمال زارعی در پاسخ به ابراز نگرانی دانشجویان تئاتر از معرفی نشدن دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران اظهار داشت: نگرانی دانشجویان بابت تاخیر بوجود آمده کاملا منطقی است و ما نیز از زمان موردنیاز برای اجرای برنامه‌های جشنواره غافل نیستیم. شاید تغییر و تحولات بوجود آمده در وزارتخانه یکی از عواملی بود که موجب شد کارها کمی با کندی جلو برود.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره تئاتر دانشگاهی برای مدیرکل فرهنگی وزارت علوم نیز اهمیت زیادی دارد؛ افزود: یکی دیگر از مواردی که موجب شد انتخاب دبیر با کمی تاخیر آغاز شود این نکته بود که آقای میرزایی تاکید داشتند باید دوره‌های گذشته بررسی و آسیب‌شناسی شود تا دیگر شاهد بعضی نواقص در دوره هجدهم نباشیم.

سرپرست خانه تئاتر دانشگاهی تصریح کرد: بر همین اساس قصد داشتیم خیلی زودتر جلسه‌ هم‌اندیشی با حضور دبیران دوره‌های گذشته جشنواره برگزار کنیم تا نظرهای این عزیزان بررسی شود که به دلیل حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران کمی به تاخیر افتاد اما حتما این نشست را طی چند روز آینده برگزار می‌کنیم.

زارعی با تاکید بر اینکه چگونگی و کیفیت برگزاری جشنواره هجدهم تئاتر دانشگاهی اهمیت زیادی دارد درباره انتخاب دبیر جشنواره گفت: تا هفته آینده در فراخوانی از تمام افرادی که فکر می‌کنند ویژگی‌های لازم برای دبیری جشنواره را دارا هستند می‌خواهیم خود را معرفی کنند. همچنین وزارت علوم هم گزینه‌هایی دارد که معرفی می‌کند تا با همراهی کارشناسان گزینه نهایی مشخص شود؛ البته حکم دبیر جشنواره باید به امضای مدیرکل فرهنگی وزارت علوم برسد و سپس کارها شروع می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد دبیر جشنواره تا دو هفته دیگر انتخاب شود و ادامه داد: ما همواره با مشکلات ناشی از تغییرات ساختاری و مدیریتی در کشور مواجه هستیم و تلاش کردیم جشنواره تئاتر دانشگاهی را از مسائل سیاسی دور نگهداریم. معتقدیم سیاست آفت هنر است ولی تصمیم‌گیری‌های سیاسی بر وضعیت فرهنگی اثر می‌گذارد و گریزی نیست.

سرپرست خانه تئاتر دانشگاهی تصریح کرد:‌ ما هم مانند دانشجویان نگرانی‌هایی داریم اما می‌توانیم از تجربه‌های دوره قبل استفاده کنیم. مدیرکل فرهنگی وزارت علوم بعد از بررسی دوره‌های پانزدهم، شانزدهم و هفدهم جشنواره بویژه با توجه به دوره پانزدهم تاکید زیادی داشتند برنامه‌ریزی‌ها به شیوه‌ای باشد که مسائل گذشته بار دیگر تکرار نشود. این حساسیت‌ها تاثیر گذاشته و من امیدوارم بتوانیم تا دو هفته آینده دبیر را معرفی کنیم.

زارعی در پایان گفت: بعد از آغاز به کار دولت جدید شاهد ایجاد نشاط در قشر دانشگاهی بودیم و تلاش می‌کنیم جشنواره تئاتر دانشگاهی بدون تکرار ضعف‌های گذشته با شور و نشاط بیشتر برگزار شود و کاستی‌ها را به حداقل برسانیم.