پیرو تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه سوره و پلتفورم آموزشی و پژوهشی «سینِماک»، دانشجویان رشته سینما در این دانشگاه می توانند فیلمنامه های خود را به فیلم تبدیل کنند.

پایگاه خبری تئاتر: همزمان با روز ملی سینما، تفاهم نامه همکاری با هدف کارآفرینی و توانمندسازی دانشجویان سینما میان دانشگاه سوره و پلتفورم آموزشی و پژوهشی «سینِماک» منعقد شد.
براساس این تفاهم‌نامه دانشجویان رشته سینما در دانشگاه سوره در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به عنوان پایانامه می توانند فیلم تولید کنند.
در همین راستا پلتفورم آموزشی و پژوهشی «سینماک» در همکاری با دانشگاه سوره تولید 10 فیلم، 9 دقیقه ای را به عهده گرفته است. تامین تجهیزات فنی در مرحله فیلمبرداری برعهده سینماک بوده و دانشجویان می توانند برای پس تولید از امکانات دانشگاه سوره استفاده کنند.
زمان ارائه فیلمنامه اولیه 20 آذرماه خواهد بود و پس از بررسی، پاسخ اولیه فیلمنامه های منتخب و تعیین استاد راهنما 30 آذرماه اعلام می شود.
دانشجویانی که فیلمنامه های اولیه آنها انتخاب شده است تا 15 دی ماه، فرصت تکمیل فیلمنامه های خود را دارند و فیلمبرداری از تاریخ 20 دی ماه آغاز و در تاریخ 15 بهمن ماه به پایان می رسد.
دانشجویان منتخب برای ساخت فیلم های خود، تنها 2 روز زیرنظر استاد راهنما فرصت فیلمبرداری دارند و پس از آن در تاریخ 30 بهمن ماه باید نسخه نهایی پایانامه های خود را ارائه دهند.

لازم به توضیح است آثار تولید شده از طریق پلتفورم «سینِماک» نمایش داده خواهد شد.