نمایشنامه «شرق دور، شرق نزدیک» نوشته حمیدرضا نعیمی در سی و یکمین نشست صحنه کاغذی فرهنگسرای فردوس نمایشنامه خوانی، نقد و بررسی می شود.

پایگاه خبری تئاتر:  این جلسه نمایشنامه خوانی با حضور حمیدرضا نعیمی (نمایشنامه نویس، کارگردان، بازیگر و استاد دانشگاه)، مسعود توکلی(نمایشنامه نویس، کارگردان و پژوهشگر تئاتر) و بهزاد صدیقی (نویسنده، منتقد و پژوهشگر تئاتر) یک شنبه 27 مهر ساعت 18 در فرهنگ سرای فردوس برگزار می شود.

نمایشنامه «شرق دور، شرق نزدیک» برگزیده بخش نمایشنامه نویسی سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، اثری اجتماعی است که به روابط اعضای یک خانواده می پردازد و در لایه‌های روابط خانوادگی و بحث های اجتماعی نقدهایی نیز به برهه‌هایی از تاریخ می‌شود.

حمیدرضا نعیمی نمایشنامه نویس، کارگردان و بازیگر، کارشناسی ارشد بازیگری و کارگردانی از دانشگاه آزاد اسلامی و هنر و معماری است.

وی تاکنون جوایزی همچون جایزه ویژه‌ فیلمنامه‌نویسی برای فیلمنامه بلند داستانی «مخمصه» از یازدهمین جشنواره بین‌المللی روستا در سال 1376، جایزه اول نمایش نامه نویسی از دوازدهمین جشنواره سراسری دانشجویان برای نمایش نامه «وعده‌گاه نهنگ‌ها» در سال 1377، لوح تقدیر به عنوان نمایش نامه‌نویس فعال در «روز جهانی تئاتر» در سال 1379،جایزه‌ نمایش نامه‌نویسی برتر از سومین جشنواره تئاتر ماه برای «امشب دیگر مهره‌های پشتم نی‌لبک می‌زنند» در سال 1385 و جایزه‌ اول نمایش نامه‌نویسی از نخستین جشنواره‌ سراسری نمایش نامه‌نویسی کودک و نوجوان برای نمایش نامه‌ «قصه‌ خوب خدا» را در سال 1385 به دست آورده است.

پیش از این در سلسله نشست‌های صحنه‌ی کاغذی، نمایش‌نامه‌های «درست کارترین قاتل دنیا» نوشته‌ افشین هاشمی ، «اتاق شماره‌ 6 و سه نمایش نامه‌ دیگر» نوشته‌ خسرو حکیم‌رابط ، «پیتوک و پسر انسان» نوشته‌ حسن باستانی ، «محال هم ممکن است» نوشته‌ سیروس همتی ، «افسانه‌ پادشاه و ریاضیدان» نوشته‌ نغمه ثمینی و مهدی بهزاد ، «زندگی یک رویاست» نوشته‌ مهدی میر‌باقری و ... نمایش‌نامه‌خوانی، معرفی ، نقد و بررسی شده است.

سلسله نشست های صحنه‌ی کاغذی با هدف معرفی و نقد و بررسی نمایش‌نامه‌های منتشر‌ شده‌، آخرین یک‌شنبه‌ هر ماه در فرهنگ‌سرای فردوس برگزار ‌می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند در تاریخ یاد‌ شده به نشانی فلکه‌ دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهار‌راه مخابرات ، فرهنگ‌سرای فردوس مراجعه و برای اطلاعات بیش‌تر با شماره تلفن44058900 تماس گرفته و یا به تارنمای ferdos.farhangsara.ir مراجعه کنند