حسن معجونی سرپرست گروه تئاتر «لیو» از برپایی دوره جدید فستیوال «مونولیو» به صورت همزمان در تهران و شیراز خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: حسن معجونی گفت: دوره جدید فستیوال «مونولیو» سوم تا نهم دی ماه امسال برگزار می‌شود‌ و در این دوره آثار شرکت کننده در شیراز نیز به طور همزمان اجرا خواهند داشت.

او ادامه داد: در این دوره از فستیوال دو نمایش هم از شیراز داریم و در کنار سالن‌هایی که در تهران میزبان فستیوال هستند‌، یک سالن هم در شیراز میزبان است البته تعداد نمایش‌هایی که در شیراز اجرا می‌شوند، نسبت به تهران کمی محدود‌تر است.

معجونی همچنین از رایزنی‌هایی با چند کشور خارجی برای حضور در این دوره از فستیوال مونولیو خبر داد و گفت: احتمالا در این دوره یکی دو نمایش خارجی هم خواهیم داشت و در حال حاضر مشغول مذاکره با چند کشور اروپایی هستیم که در چند روز آینده به نتایج قطعی خواهیم رسید.

به گفته او؛ این دوره از فستیوال در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود و احتمال دارد خانه نمایش «آو» هم دیگر میزبان این جشنواره باشد.

 فستیوال مونولیو که چندسال است توسط گروه تئاتر «لیو» پایه ریزی شده است‌، جشنواره‌ای است که در آن چندین تک گویی یا مونولوگ به صحنه می‌روند و بعضی از این آثار که به عنوان برگزیده معرفی می‌شوند‌، اجرای عمومی می‌گیرند.

گروه تئاتر «لیو» این فستیوال را همچون برنامه‌های دیگرش به صورت خصوصی برگزار می‌کند.


منبع: خبرگزاری ایسنا