حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی، به نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان پیام داد.

پایگاه خبری تئاتر: متن پیام به شرح زیر است:

"به نام خداوند نقش‌آفرین

انسان امروزی برای مرتفع ساختن نیازهای خود و شناخت بهتر از جهانی که در آن زندگی می‌کند، نیازمند زبان است؛ زبانی رمزآلود و لذت‌بخش، که تعامل را در بین ملل جاری می‌سازد و او را به جست‌وجو وا می‌دارد، و در او، حس شعف و رهایی ایجاد می‌کند؛ و این‌جاست که زیبایی جلوه‌گر می‌شود.

هنر نمایش، با قدمت دیرینه‌اش، پیام خود را بی‌پروا و با بیانی شیوا مطرح می‌کند، و کماکان به عنوان هنری فاخر، نفس می‌کشد. اما، هنر نمایش نیز مانند سایر هنرها، نیازمند مخاطب است؛ مخاطبی که در زندگی پرمشغله امروزی، وقت کمی دارد و باید هر روز، هزاران هزار تبلیغ را از سر بگذراند، تا شاید به آسودگی زندگی برسد.

تئاتر خیابانی به این اعتبار، بدون هیچ واسطه‌ای، بر راهِ عابر کوچه و خیابان قرار می‌گیرد و پیام خود را با بیانی رسا، و با طرح مهمترین سئوال‌ها و دغدغه‌ها، به مخاطب عرضه می‌کند. مخاطب، فاغ از هیچ‌ پیش‌زمینه‌ها با تئاتر خیابانی روبه‌رو می‌شود و این‌جاست که اولین ارتباط شکل می‌گیرد و حتی با کمترین برخورد زمانی با این مقوله، بینندة نمایش خیابانی، دست خالی، به راه خود ادامه نمی‌دهد. این ویژگی تئاتر خیابانی می‌تواند نقطه مثبت این گونة هنرهای نمایشی با توجه به مشغله مخاطب، قلمداد شود. و نیاز تئاتر ایران به مخاطب عام، به نوعی در نمایش خیابانی جلوه‌گری می‌کند.

امید می‌رود برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، با توجه به لطف و همکاری مردم محترم مریوان و هنرمندان و مسئولان این شهر مرزی، حیاتی نمایشی‌تر یابد و پاینده باشد."

گفتنی است نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به دبیری حجت‌الاسلام رحیم جعفری از 26 تا 30 مهر ماه در شهر مریوان برگزار می شود.