بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سال ۱۴۰۱ در حالی بیش از پنج‌هزار و ۳۸ میلیارد تومان براورد شده که از ردیف های تفکیک شده ی دستگاه های زیرمجموعه این وزارتخانه در لایجه بودجه خبری نیست.

پایگاه خبری تئاتر: لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ با سقف کلی ۳۶۳۱ هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم بسته شده که نسبت به امسال حدود ۷۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش دارد.

در حوره فرهنگ و هنر هم افزایش بودجه وجود دارد اما برخلاف چند سال قبل جزئیاتی از بخش‌های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر نشده است.

البته یک ویژگی قابل توجه لایحه بودجه ۱۴۰۱ این است که دستگاه‌های اجرایی مجازند تا دو درصد  از بودجه هزینه‌ای خود را برای هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی از قبیل موضوعات قرانی، نمایشی، مطبوعاتی، رسانه‌ای نوین، نشر و کتاب و گردشگری اختصاص دهند. همچنین تاکید شده است که آیین‌نامه اجرایی این بند توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه و به تصویب هیات وزیران می‌رسد. 

در خلاصه بودجه سال ۱۴۰۱، برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پنج‌هزار و ۳۸ میلیارد تومان برآرود شده است.

برای فصل فرهنگ و هنر اشاره شده که عملکرد سال ۱۳۹۹، هزار و ۵۷۷ میلیارد تومان بوده که در سال ۱۴۰۰، بیش از دو هزار و ۸۴۵ میلیارد تومان مصوب شده بود و حالا برای سال ۱۴۰۱ ، بالغ بر سه هزار و ۷۰۵ میلیارد تومان براورد شده است.

در جدول خلاصه بودجه دستگاه‌های اصلی برای حمایت از امور رفاهی و اجتماعی نویسندگان، هنرمندان و روزنامه‌نگاران (صندوق هنر) 327 میلیارد و 600 میلیون تومان درنظر گرفته شده است.

 برای حمایت و گسترش سینمای ملی هم 336 میلیارد و 908 میلیون تومان براورد شده است. 

همچنین برای حمایت از توسعه هنر 237 میلیارد تومان براورد شده است.