دبیر چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اعلام کرد که با استانداری یزد علاوه بر برگزاری مراسم افتتاحیه، برای اجرای آثار تئاتر خیابانی و صحنه‌ای در ایام جشنواره چهلم تفاهم نامه منعقد شده است.

پایگاه خبری تئاتر: حسین مسافرآستانه دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر درباره اینکه آیا علاوه بر شهر تهران، شهرها و استان‌های دیگر نیز در ایام برگزاری جشنواره چهلم میزبان آثار جشنواره خواهند بود یا نه گفت: ما اطلاعیه‌ای را برای استان‌های مختلف فرستاده‌ایم که در صورت تمایل به میزبانی آثار چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر همزمان با ایام برگزاری جشنواره در تهران، به ما اعلام آمادگی کنند.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد کیش و قشم برای برگزاری جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند، اظهار کرد: این آمادگی به ما اعلام شده ولی هنوز تفاهم‌نامه‌ای در خصوص اینکه این مناطق هزینه گروه‌های نمایشی نظیر سفر و اسکان را تقبل کنند منعقد نشده است از این رو هنوز این موضوع قطعی نشده است.

مسافرآستانه با اشاره به اینکه استان یزد تنها استانی است که با جشنواره چهلم تئاتر فجر تفاهم‌نامه منعقد کرده است، تأکید کرد: طی دیداری که با استاندار یزد داشتیم قرار بر این شد علاوه بر همکاری هر چه بیشتر در برگزاری مراسم افتتاحیه جشنواره در شهر یزد، تعدادی از آثار تئاتر خیابانی و تئاتر صحنه‌ای در ایام جشنواره در شهر یزد اجرا شوند.

دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در پایان سخنان خود یادآور شد: در صورت تمایل گروه‌ها و همچنین ارزیابی وضعیت دکور و تعداد اعضای گروه، برای اجرای چند اثر تئاتر خیابانی و تئاتر صحنه‌ای در شهر یزد برنامه‌ریزی می‌شود.

چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود. شهر یزد نیز میزبان مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره است.


منبع: خبرگزاری مهر
نویسنده: فریبرز دارایی