بیست و ششمین جشنواره تئاتر منطقه سه کشور به میزبانی استان هرمزگان با معرفی نفرات و گروه‌های برتر به پایان رسید.

 پایگاه خبری تئاتر:  در این جشنواره 14 گروه نمایشی ازاستانهای مازندران، ایلام، کرمان ، فارس، آذربایجان شرقی، البرز، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان حضور داشتند.


مـدیـرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمـزگان گـفت : براساس اعلام رأی هیئت داوران نـمایش‌های «ترانه‌های تلخ تارا» به نویسندگی فریدون ولایی و به کارگردانی علی فتوحی از استان آذربایجان شرقی،«به لی لی پوت خوش آمدید» به نویسندگی و کارگردانی حسن میرزایی از استان مازندران و نمایش«کسوف» نوشته ایوب آقاخانی و به کارگردانی ابوالفضل فرهادی از استان فارس، بدون اولویت به سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافتند.


درویش نژاد افزود: حسن میرزایی نویسنده نمایش«به لی‌لی‌پوت خوش آمدید» از استان مازندان به عنوان بهترین نویسنده و علی فتوحی کارگردان نمایش«ترانه‌های تلخ تارا» از استان آذربایجان‌شرقی
به عنوان بهترین کارگردان این جشنواره معرفی شدند.
وی گفت: جایزه نخست بازیگری مرد به ابولفضل فرهادی بازیگر نمایش«کسوف» از استـان فارس و جایزه نخست بازیگری زن نیز به خانم‌ها ژیلا آل رشاد و بیتا آزادی بازیگران نمایش«ترانه‌های تلخ تارا» از استان آذربایجان‌شرقی اهدا شد.


وی افزود: بر اساس رأی هیئت داوران جایزه بهترین بروشور به ایمان ارضی، طراح بروشور نمایش«شب، شات، شاندیز» از استان خراسان رضوی، بهترین طراحی لباس به مژده پیش‌دست، طراح لباس نمایش«گرمو» از استان فارس و بهترین گریم به افسانه محمدی طراح و مجری گریم نمایش«این خانه نفروشی است» از استان ایلام اهدا شد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: موسیقی نمایش های «ترانه‌های تلخ تارا» اثر مسعود محمدیان از استان آذربایجان‌شرقی و «کسوف» اثر عبـاس سـرافراز از استان فارس به عنوان بهترین موسیقی این دوره از جشنواره انتخاب شدند.


در بخش طراحی صحنه نیز هیئت داوران پس از بررسی و دقت نظر در طراحی صحنه نمایش‌های شرکت کننده در جشنواره، هیچ یک از طراحی‌های موجود را شایسته دریافت جایزه ندانست.
بیست و ششمین جشنواره تئاتر منطقه سه کشور از 24 تـا 27 مهر در فرهنگسرای طوبی و پلاتو آفتاب بندرعباس برگزار با حضور 200 هنرمند برگزار شد.