پریسا نوروزی که این روزها نمایش «بخوابم یا روایت شب پنجره ای» را روی صحنه می‌برد، با ابراز خوشنودی از استقبال تماشاگران از این اثر نمایشی می‌گوید: خوشحالم تماشاگرم برای دیدن تئاتر آمده و نه سلبریتی.

پایگاه خبری تئاتر: این کارگردان جوان که نمایش خود را در تالار مولوی روی صحنه می‌برد از سختی اجرای مونولوگ می‌گوید و ابراز خوشنودی می‌کند که طی یک اتفاق، نمایش خود را در تالار مولوی روی صحنه برده است.

نوروزی که اجرای آثار تک‌گویی را کار سختی می‌داند، در این باره توضیح می‌دهد: اجرای مونولوگ هم برای کارگردان سخت است و هم بازیگر و هم از نظر جذب مخاطب دشواری بیشتری دارد. اما از آغاز ایده من برای مونولوگ بود. طرح کوتاهی داشتم که مناسب این گونه نمایشی بود تا اینکه خبر برگزاری جشنواره دانشجویی مونولوگ افرا را دیدم و فکر کردم فرصت مناسبی است تا ایده‌ام را کامل و آن را به یک نمایش تبدیل کنم.

او که در این جشنواره در بخش بازیگری و کارگردانی تقدیر شده است، ادامه می‌دهد: آثار جشنواره در تماشاخانه نوفل لوشاتو اجرا شدند و طبق پیشنهاد جشنواره قرار بود در همین تماشاخانه هم اجرای عمومی داشته باشیم ولی بدقولی سالن و شرایط نامناسبی که برای اجرا وجود داشت، سبب شد به فکر سالن دیگری بیفتیم. یک هفته سخت و نفس‌گیر را سپری کردیم تا اینکه موفق شدیم در تالار مولوی اجرا بگیریم که اتفاق بسیار خوبی است.

او با ابراز خرسندی از استقبال تماشاگران از تئاتر در چند وقت اخیر اضافه می‌کند: بعد از اینکه شرایط کمی عادی شد، به طرز عجیبی، اجراهای نمایشی با اقبال تماشاگران رو به رو شدند. تا همین چند وقت پیش بسیاری از گروه‌ها برای اجرای آثار خود تردید داشتند و شرایط را ترسناک می‌دیدند ولی حالا خوشبختانه با استقبال تماشاگران رو به رو شده‌ایم و جالب است که همه این تماشاگران خودشان تئاتری نیستند بلکه مخاطبان حرفه‌ای تئاتر هستند.

نوروزی خاطرنشان می‌کند: البته شرایط برای کارهای مونولوگ سخت‌تر است چون این آثار از نظر جذب مخاطب، با دشواری بیشتری رو به رو می‌شوند اما خدا را شکر می‌کنم که تماشاگران از اجرای ما به گرمی استقبال کردند. زیرا وقتی با یک عنوان دانشجویی کار می‌کنی و هیچ چهره شناخته شده‌ای هم در کارت حضور ندارد، واقعا عجیب است که تماشاگران از کار استقبال کنند و من هر شب که به سالن می‌روم، خدا را از این بابت شکر می‌کنم.

بخوابم یا روایت شب پنجره ای

او درباره تفاوت تماشاگران تئاتر در سالن‌های دولتی و خصوصی می‌گوید: شاید بتوان گفت که مخاطب سالنی مانند مولوی، حرفه‌ای‌تر است. اتفاقی که این روزها برای ما افتاده، شبیه رویای دوره دبیرستان من است. از آن زمان با خودم فکر می‌کردم سینما را انتخاب نمی‌کنم و انتخابم تئاتر است که حاشیه امن و فضای آرام‌تری دارد تا اینکه در چند سال اخیر با ورود سلبریتی‌ها به تئاتر مواجه شدیم. مشکلی ندارم اگر یک سلبریتی مناسب بازی در یک نقش خاص باشد ولی مشکل زمانی است که این موضوع به تنها عامل تعیین‌کننده در تئاتر تبدیل بشود.

او می‌افزاید: از این جهات تالار مولوی، حاشیه امن‌تری دارد و حاضرم نمایشم را در این سالن با ۵ تماشاگر روی صحنه ببرم ولی اطمینان داشته باشم که آنها برای تماشای تئاتر آمده‌اند و به دنبال دیدن سلبریتی نیستند.

نوروزی ابراز خوشنودی می‌کند: بنابراین برای گروه ما اتفاق خوشایندی بود که سالن‌مان عوض شد ضمن اینکه حضور در جشنواره افرا هم سبب شد مورد حمایت قرار بگیریم.خوشبختانه همیشه در جشنواره‌ها مورد اقبال قرار گرفته‌ام و از این نظر بسیار خوشحالم. برگزاری جشنواره‌ها از این جهت برای جوانانی مانند ما، انگیزه‌بخش است.

نمایش «بخوابم یا روایت شب پنجره‌ای» روایتی تو در تو و خواب‌گونه‌ است. در این نمایش با زنی جوان مواجه می‌شویم که با مساله‌ای رو به رو شده و برای روایت آن، گذشته خود را واکاوی می‌کند.

این اثر نمایشی تا ۲۴ دی هر روز ساعت ۱۷ در تالار مولوی روی صحنه می‌رود و سمیرا زائری تک بازیگر آن است. سعید زارعی هم به عنوان مشاور کارگردان با اجرای این نمایش همکاری دارد.  

///.


منبع: خبرگزاری ایسنا
نویسنده: ندا آل طیب